آیا معامله گران می توانند رشد قیمت ماهیانه آلت‌ کوین‌ ها را، با توییتر پیش‌بینی کنند؟

آیا معامله گران می توانند رشد قیمت ماهیانه آلت‌ کوین‌ ها را، با توییتر پیش‌بینی کنند؟

داده‌ها نشان می‌دهند قبل از آنکه قیمت ماهیانه آلت‌ کوین‌ ها با افزایش‌ شدید روبرو شود، در توییتر در مورد آنها بسیار صحبت شده . قیمت آلت‌ کوین‌ ها مورد اشارات بسیار زیادی قرار می‌گیرند.

زمانی که معامله‌گران به سود خوبی می‌رسند یا ضرر زیادی را تجربه می‌کنند آن را در توییتر به اشتراک می‌گذارند. این قضیه در مورد دارایی‌های جدید یا پیش‌بینی اینکه کدام پروژه به موفقیت می‌رسد نیز صدق می‌کند. بعضی وقت‌ها موج‌هایی که در شبکه اجتماعی شکل می‌گیرند، می‌تواند بازخورد مثبتی را در مورد یک توکن ایجاد کند و قیمت آن را افزایش دهد.

تعداد توییت‌هایی که به یک دارایی خاص اشاره می‌کنند، می‌تواند موارد زیادی را نشان دهد. در همین ماه ۵ توکنی که بیشترین حجم توییت روزانه به آن‌ها اختصاص یافته بود، موفق شدند تا سودهای ماهانه بسیار بالایی را کسب کنند. این ۵ توکن شامل لوپرینگ (LRC)، نیو سایفر NU، انجین کوین (ENJ)، ANKR و سندباکس SAND بودند.

اما نکته جالبی در این میان وجود داشت که در هر ۵ مورد اوج حجم فعالیت‌های توییتری در قبل از اوج قیمت ماهانه‌ این آلت‌ کوین‌ ها  رخ داده بود. به عبارتی دیگر حجم فعالیت‌های توییتری بیشتر از اینکه دنباله‌رو قیمت توکن باشد، آن را تحت تاثیر قرار داده بود. چگونه تریدرها نشانه های این فعالیت ها را تشخیص دهند؟

برای دنبال کردن و فهمیدن اینکه کدام توکن‌ها در حال حاضر در فضای توییتر داغ هستند، سرویسی که در بخش حرفه‌ای وبسایت کوین تلگراف قابل دسترسی است، ۵ کوین با حجم نامعمول توییت را به شما نشان می‌دهد.

 

لوپرینگ LRC: افزایش ۷۴۴٪ حجم توییت، رشد ۳۵۰٪ قیمت ماهیانه

یکی از عناصر افزایش قیمت لوپرینگ در این ماه، کاهش کارمزد تراکنش توسط این پروتکل لایه ۲ در مقایسه با رقبای خود بود که بر روی شبکه اتریوم قرار دارند.

امتیاز ورتکس، مقایسه الگوریتمی شرایط کنونی و گذشته بازار است که از مجموع اطلاعات شامل احساس بازار، حجم معاملات، نوسان اخیر قیمت و فعالیت در توییتر به دست می‌آید. در تاریخ ۳ نوامبر خط قرمز افزایش قیمت را هشدار داد.

با عبور از ۳۰۰۰ توییت، در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) و با نزدیک شدن به اوج قیمت ۱.۵۴ دلار، تعداد توییت‌هایی که به این پروژه اشاره کرده‌اند بیش از ۷۴۰ درصد نسبت به میانگین ماهانه رشد داشته است. پس از اندکی اصلاحیه، قیمت LRC به افزایش خود ادامه داد و شش روز بعد به ۲ دلار رسید.

نیو سایفر NU: افزایش ۵۹۸٪ حجم توییت، رشد ۱۷۹٪ قیمت ماهیانه

در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) در عرض چند ساعت قیمت NU از ۰.۳ به ۲.۶ دلار رسید. برخی از کاربران توییتر دلیل این افزایش را لیست شدن این توکن در صرافی Upbit کره جنوبی ذکر کرده‌اند.

امتیاز ورتکس که در این تنها دو ساعت قبل از شروع افزایش قیمت، هشدار را داده است.

اندیکاتور حجم توییت غیرعادی، دو ساعت پس از شروع روند صعودی نمایان شد و کمی قبل از دستیابی به رکورد ۳.۱۷ دلار به اوج خود رسید. نکته جالب این است که هیجان شبکه‌های اجتماعی پیرامون توکن NU حتی مدتی پس از اصلاحیه قیمت نیز ادامه یافت و یک روز پس از بازگشت قیمت به ۱.۲۰ دلار فروکش کرد.

انجین کوین ENJ: افزایش ۳۵۴٪ حجم توییت، رشد ۹۰٪ دریک ماه

این توکن که یکی از بزرگترین توکن‌های مربوط به متاورس است همزمان با تغییر نام فیسبوک به متا در پایان اکتبر موفق به صعود شد.

فعالیت‌های توییتری حول این توکن در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) اوج گرفت و در حالی که قیمت انجین کوین ۲.۵۱ دلار بود، افزایش فعالیت‌های توییتری قیمت آن را به اوج ۳.۴۵ دلاری رساند.

ANKR: افزایش ۳۲۹٪ حجم توییت، رشد ۳۹٪ قیمت ماهیانه

همزمان با داغ شدن تب توکن‌های متاورس در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) افزایش قیمت ANKR از ۰.۰۸۱ دلار را تا ۰.۱۳۹ دلار در یک هفته تجربه کرد.

با افزایش مقطعی قیمت این توکن، تعداد توییت‌ها نیز رشد چشمگیری یافت و به ۲۴۰۰ توییت روزانه درباره این توکن رسید. پس از آن، قیمت این توکن افزایش دیگری یافت و در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) به بالاترین سطح ماهانه خود رسید.

سندباکس SAND: افزایش ۳۲۸٪ حجم توییت، رشد ۲۲۲٪ در یک ماه

سندباکس دیگر توکن مربوط به موضوع متاورس بود که تحت تاثیر قرار گرفت.

چشم‌انداز سالم توکن SAND هنگامی نمایان شد که تعداد توییت‌های روزانه آن سه برابر میانگین ماهانه شد و ۱۵ ساعت قبل از دستیابی به رکورد ۳.۸۳ دلار به بیش از ۲۶۰۰ توییت رسید.

به هر حال حجم زیاد توییت‌ها در مورد یک دارایی به تنهایی دستورالعملی برای افزایش قیمت آن نیست اما معامله‌گران می‌توانند از آن برای اتخاذ تصمیم درست استفاده کنند. در عین حال، هوشیار بودن درباره افزایش توجه به یک رمزارز خاص می‌تواند برای تحلیل ادامه روند صعودی آن رمزارز مفید واقع شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *