در صورت مسدود شدن Libra ، بانک ها باید با CBDC آماده باشند

احتمال وقوع تحول بزرگ در بانک مرکزی ارزهای دیجیتال

در صورت مسدود شدن Libra ، بانک ها باید با CBDC آماده باشند.

تیموتی لین می گوید که بانک مرکزی در حال توسعه CBDC با “سرعت خوب” است.

طبق گزارش ۱۵ اکتبر از مطبوعات کانادا ، تیموتی لین ، معاون رئیس بانک کانادا یا BoC ، گفت که اگر تنظیم کنندگان توکن Libra فیس بوک را مسدود کنند ، بانک های مرکزی باید ارز دیجیتال خود را آماده کنند. وی همچنین اشاره کرد که چنین دارایی به عنوان یک راه حل احتمالی برای واقعیت های اقتصادی COVID-19 مهم است.

لین در یک میزگرد آنلاین به میزبانی کنفرانس پرداخت های بانک مرکزی صحبت کرد و اظهار داشت که بانک کانادا در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC با “سرعت خوب” است. وی گفت این بانک نیاز به مشاوره در مورد آنچه کانادایی ها از ارز دیجیتال انتظار دارند برگزار می کند ، اما افزود که تلاش های فیس بوک برای معرفی Libra می تواند به بهبود پرداخت های مرزی کمک کند. وی علاوه بر این خاطرنشان کرد که این می تواند به افراد بدون بانک و زیرپایگاه کمک کند تا بخشی از اقتصاد جهانی شوند.

لین گفت: این هسته اصلی سوال است: آیا پاسخ Libra است یا اینکه کاری است که بانک های مرکزی انجام می دهند.” “اگر ما می گوییم ، خوب ، باید [CBDC باشد و نه Libra] ، بنابراین ما باید چیزی را آماده کنیم تا اگر تصمیمی گرفته شد که ارز دیجیتال بانک مرکزی راهی برای پیشبرد است ، ما واقعاً آماده باشیم برای راه اندازی آن.

نظرات معاون فرماندار تغییری در اظهارات قبل از همه گیر فوریه است ، زمانی که وی اعلام کرد : پرونده جالبی وجود ندارد که بانک بتواند CBDC ایجاد کند. بانک مرکزی کانادا نیز اخیراً گزارشی منتشر کرده و CBDC ها را “خطرناک” خوانده است ، با توجه به رقابت بین مبادلات رمزنگاری و بانک ها و نحوه استفاده از ارز دیجیتال برای معاملات.

تنظیم کننده های جهانی از جمله ناظر مالی G20 ، هیئت ثبات مالی یا FSB ، اخیراً توصیه های نظارتی را در مخالفت با پول های ثابت جهانی مانند Libra منتشر کرده اند. این گروه اظهار داشت که چنین سکه های ثابتی می توانند در سراسر حوزه های قضایی “از نظر سیستماتیک” مهم شوند و ظرفیت دولت ها را برای تعیین سیاست های پولی و سرمایه گذاری در مرزهایشان تضعیف کنند.

هفت عضو G20 به نمایندگی از بزرگترین اقتصادهای جهان گفتند که در ابتدا با راه اندازی پروژه های جهانی پایدار بیت کوین – که شامل Libra نیز هستند – مخالف نظارت قانونی مناسب هستند این گروه هفت نفره نگرانی هایی را در مورد چگونگی مطابقت دارایی های دیجیتال با قوانین ضد پولشویی ، قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده و سایر موارد نظارتی ایجاد کرده است.

جولین لو گوک ، مدیر سیاست انجمن Libra ، در همان صفحه آنلاین با لین ، گفت: پیشرفت در اینجا ایجاد مزاحمت در سیستم یا رقابت با آن نیست ، بلکه واقعاً برای افزایش گزینه پرداختی مصرف کنندگان و تکمیل سیستم است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *