بیت کوین برای هفتمین روز متوالی سقوط کرد

بیت کوین برای هفتمین روز متوالی سقوط کرد

شنبه این هفته قیمت بیت کوین برای هفتمین روز متوالی سقوط کرد و به نزدیکی حمایت روانی ۴۰,۰۰۰ دلاری رسید. این طولانی‌ترین روند نزولی پیوسته قیمت از سال ۲۰۱۸ است. برخی از کارشناسان معتقدند تغییر سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و کاهش تورم در این کشور، می‌تواند فشار بیشتری بر قیمت بیت کوین وارد کند.

به گزارش کوین دسک، در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۴۱,۸۰۰ دلار نوسان می‌کند و قیمت در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً بدون تغییر است. جریانی که بازار در هفت روز گذشته تجربه کرد، طولانی‌ترین روند نزولی قیمت از تاریخ ۴ اوت ۲۰۱۸ (۱۳ مرداد ۹۷) است.

آخرین بار که قیمت به زیر سطح ۴۰,۰۰۰ سقوط کرد به سپتامبر (شهریور) سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد. حرکتی که در ادامه با جهش بیت کوین به اوج تاریخی ۶۹,۰۰۰ دلاری همراه بود.

هفته گذشته تولد ۱۳ سالگی شبکه بیت کوین بود، اما این تولد شباهت زیادی به یک جشن واقعی نداشت.

تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال هشدار دادند که ممکن است در ادامه فشار فروش بیت کوین بیشتر شود. این در حالی است که هفته گذشته نشانه‌هایی از تثبیت روند قیمت در بازار مشاهده می‌شد. عملکرد بیت کوین در ژانویه (دی) سال‌های مختلف معمولاً ضعیف است، اما امسال با توجه به سقوط ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای ۲۰۲۲، می‌توان گفت این روند نزولی شدیدتر از قبل است.

وضعیت بازار

پس از انتشار صورت‌جلسه بانک مرکزی آمریکا در هفته گذشته، وضعیت بازار نابسامان شد. از متن صورت‌جلسه فدرال رزرو می‌توان این‌گونه برداشت کرد که مقامات بانک مرکزی آمریکا به‌دنبال راهکارهایی جدی‌تر برای مقابله با تورم بی‌سابقه موجود در آمریکا هستند؛ آن هم در شرایطی که نرخ تورم در آمریکا به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته رسید.

بسیاری از سرمایه‌گذاران گفتند بیت کوین در سال‌های اخیر و به‌دنبال آشفتگی شرایطی اقتصادی پس از همه‌گیری ویروس کرونا، از سیاست‌های پولی تورم‌زای بانک مرکزی بهره برده است. از جمله این سیاست‌های تورم‌زا می‌توان به چاپ ۴ تریلیون دلار جدید برای کمک به بازارهای سنتی آسیب‌دیده اشاره کرد.

بنابراین، دگرگون‌شدن این سیاست‌ها می‌تواند به‌عنوان بادی در خلاف جهت رشد قیمت بیت کوین در نظر گرفت.

باوری میان فعالان بازار وجود دارد مبنی بر اینکه معاملات بیت کوین شبیه به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرخطر مانند سهام شرکت‌های حوزه فناوری است و تغییر سیاست‌های بانک مرکزی می‌تواند در مجموع میل سرمایه‌گذاران به مشارکت در بازارهای پرخطر و با بازدهی بالا را کم کند.

یکی از تحلیل‌گران صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، جمعه هفته گذشته در گزارشی نوشت:

احساس بلاتکلیفی‌ای که از عوامل کلان اقتصادی نشئت گرفت، می‌تواند به کاهش نسبی اطمینان سرمایه‌گذاران منجر شود.

سؤال اصلی اما این است که بیت کوین چه زمانی و در کجا کف قیمتی خود را تجربه می‌کند.

اختلاف قیمت با اوج تاریخی ۶۹,۰۰۰ دلاری، روز جمعه به ۳۵ درصد رسید. این در حالی است که فاصله قیمت از اوج تاریخی در جریان چرخه‌های نزولی قبلی به نزدیکی ۸۰ درصد هم رسید و ماه‌ها زمان برد تا بازار بتواند موقعیت خود را مجدداً بازیابی کند.

برخی از معامله‌گرانی که همیشه احساساتی صعودی دارند، معتقدند که بازار همچنان در ابتدای یک روند صعودی گسترده است و از سوی دیگر، تحلیل‌گران مؤسسه تحقیقاتی فاند استارت (FundStrat) گفتند قیمت تا نیل به سطح ۳۹,۷۵۰ دلار، در میان‌مدت حمایت قدرتمند دیگری پیش روی خود ندارد؛ تقریباً همان محدوده ‌ای که قیمت در ماه سپتامبر (شهریور) از آن پایین‌تر نرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *