تا ۳ روز دیگر به‌روز رسانی برونو بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود

تا ۳ روز دیگر به‌روز رسانی برونو بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود

شبکه بایننس اسمارت چین روز سه‌شنبه ارتقا برونو (Bruno) را اجرا خواهد کرد. این به‌روزرسانی تغییراتی را در ساختار توکن‌سوزی بایننس کوین به وجود می‌آورد.

به گزارش ارزتلگراف و نقل از ای‌ام‌بی‌کریپتو، شبکه بایننس اسمارت‌چین در حوزه دیفای موفق عمل کرده است و ارزش کل قفل‌شده (TVL) در آن برابر ۱۸.۱۶ میلیارد دلار است و در رتبه دوم بعد از اتریوم قرار گرفت. با این حال بسیاری از ولیدیتورها در هفته‌های اخیر درخصوص مشکلات زنجیره BSC ابراز نارضایتی کرده‌اند. تیم توسعه‌دهده این شبکه نیز برای مرتفع کردن برخی از این مشکلات، ارتقا برونو را برای ۹ آذر ماه ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

چه چیزی در ارتقای Bruno تغییر خواهد کرد؟

در این به‌روزرسانی که نسخه ۱.۱.۵ ارتقای آن به شمار می‌رود، از مکانیسم سوزاندن لحظه‌ای برای توکن‌ سوزی استفاده می‌شود. در این مکانیسم سرعت پروسه توکن سوزی در شبکه بالا می‌رود و بخشی از کارمزدهای گس شبکه به صورت خودکار سوزاند خواهند شد. طرح پیشنهادی برای توکن سوزی به این شیوه BEP-95 نام دارد.

طرح BEP-95 شبیه به پروپوزال EIP-1559 شبکه اتریوم است که برای سوزاندن توکن‌ها در ماه آگوست امسال مطرح شده بود و همانند هاردفورک لندن اتریوم، ارتقا Bruno به تدریج تعداد BNBهای در گردش را محدود خواهد کرد. لازم به ذکر است اتریوم توانست ۵۶٪ از تعداد اترهای جدیدی که صادر شده‌اند را توسط سوزاندن کارمزدها از بین ببرد.

بایننس انتظار دارد که سرعت همگام شدن نود کامل شبکه را تا ۶۰٪ بهبود بخشد که منجر به غیرمتمرکزتر شدن شبکه خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود پروسه جدید توکن سوزی به ارزشمندتر شدن توکن BNB منجر شود. در زمان نگارش این مطلب قیمت BNB برابر ۵۹۸ دلار است. ارزش کل بازار آن نیز برابر ۹۹.۸ میلیارد دلار است و از این رو بایننس کوین را در رتبه سوم بازار قرار می‌دهد.

 

پس از ارتقای Bruno چه چیزی در انتظار است؟

کاربران BSC و توسعه‌دهندگان آن به صورت مستقیم تحت تاثیر این ارتقا قرار نخواهند گرفت بلکه تنها روی تاییدکننده‌هایی (Validators) که در حالت نود کامل به فعالیت مشغول هستند، تاثیر خواهد گذاشت. تمام تاییدکننده‌ها باید آخرین نسخه را برای ارسال تراکنش‌ها استفاده کنند. آن‌ها نقش پررنگی در مکانیسم توکن سوزی خواهند داشت و نسبت توکن سوزی توسط آن‌ها تعیین خواهد شد. پس از انجام شدن این ارتقا بلاکچین بایننس اسمارت‌چین دارای ویژگی‌های جدیدی خواهد شد و برخی از ایرادهای آن حذف خواهند شد.

شبکه بایننس اسمارت‌چین یکی از فعال‌ترین بلاکچین‌ها با بیش از ۲ میلیون آدرس فعال روزانه است و به تازگی به رکورد ۱۴.۷ میلیون تراکنش در یک روز رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *