تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال

عدم توانایی بیت کوین در بازپس‌گیری سطح قیمتی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هشداری مبنی بر این است که میزان فشار فروش در بازار بیت کوین و آلت کوین‌ها همچنان یک تهدید است.

قیمت بیت کوین طی چند روز ابتدای سال جاری میلادی، نوسانات خاصی نداشته و همچنان در زیر سطح روانی ۵۰,۰۰۰ دلار باقی مانده است. شاخص ترس و طمع نیز با ثبت ارزشی برابر ۲۹ از ۱۰۰ در ناحیه ترس قرار گرفته است.

ای‌کوین متریکز (Ecoinometrics)، منبع تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای اذعان داشته است که بازهٔ زمانی مراحل ترس شدید به‌ندرت طولانی خواهند شد؛ این امر به این معنی است که روند نزولی طی ۳۰ روز آینده محدود خواهد بود.

از طرفی بیت کوین همچنان از سمت افراد مختلفی حمایت می‌شود. جِرِمی سیگِل (Jeremy Siegel)، پروفسور امور مالی در دانشگاه وارتون در طی یک مصاحبه با سی‌ای‌بی‌سی (CNBC) اعلام کرده است که طلا نزد نسل هزاره‌ای‌ها به‌عنوان محافظی در برابر تورم، جای خود را به بیت کوین داده است.

سرمایه‌گذاران خبره نیز با هدف محافظت از پرتفوی خود در برابر نزول ارزش ارزهای فیات، به بیت کوین رو آورده‌اند. توماس پیترفی (Thomas Peterffy)، میلیاردر مجارستانی برای حفظ پرتفوی خود در شرایطی که «ارزهای فیات نابود شوند»، ۲ الی ۳ درصد از آن را به ارزهای دیجیتال اختصاص داده است.

آیا بیت کوین توانایی اتمام نوسانات خنثی خود و آغاز حرکتی رونددار را خواهد داشت؟ با بررسی ۱۰ ارز دیجیتال برتر این هفته از نظر ارزش بازار، سعی در بررسی این موضوع خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

عدم موفقیت قیمت بیت کوین در بالارفتن از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20 خط آبی در تصویر) نشان می‌دهد که خرس‌ها در هر رالی جزئی اقدام به‌ فروش می کنند. هر دو میانگین متحرک ساده و نمایی در حال چرخش به‌سمت پایین هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خرس‌ها در بازار معاملاتی بیت کوین است.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را به زیر سطح حمایت قوی خود در ۴۵,۴۵۶ دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت، از سرگیری روند نزولی قیمت را برای بیت کوین شاهد خواهیم بود. تحت این شرایط جفت ارز بیتکوین/ تتر (BTC/USDT) می‌تواند ابتدا به پایین‌ترین حد خود در تاریخ ۴ دسامبر یعنی ۴۲,۰۰۰ دلارسقوط کند و اگر این سطح قیمتی نیز شکست بخورد، توقف بعدی قیمت بیت کوین ۴۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. هرچه قیمت مدت زمان بیشتری در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر بالا) باقی بماند، احتمال کاهش قیمت نیز بیشتر خواهد بود.

از طرفی، اگر قیمت روند صعودی به خود بگیرد و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر بالا) عبور کند، نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای بازیابی قیمت بیت کوین هستند. آنگاه جفت ارز بیتکوین/ تتر می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر) در ۵۱,۹۳۸ دلار برسد که احتمالاً به‌عنوان یک مانع قوی عمل خواهد کرد. اگر گاوها قیمت را به بالای این سطح برسانند، تغییر احتمالی در روند قیمتی را شاهد خواهیم بود. در این صورت می‌توانیم روند صعودی قیمت را تا ۶۰,۰۰۰ دلار مشاهده کنیم.

  • مقاومت‌ها: ۵۱,۹۳۸ – ۶۰,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۴۵,۴۵۶ – ۴۲,۰۰۰ – ۴۰,۰۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

جهش قیمت اتریوم (ETH) از ناحیه حمایتی ۳,۵۰۳.۶۸ الی ۳,۶۴۳.۷۳ دلار به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۳,۸۹۹ دلار رسیده است، جایی که خرس‌ها چالش سختی را برای قیمت اتریوم در نظر دارند.

شیب منفی و تدریجی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی، نشان‌دهندهٔ تسلط خرس‌ها بر بازار است.

تداوم روند نزولی قیمت اتریوم، این فرصت را در اختیار خرس‌ها قرار خواهد داد تا مجدداً به‌ تلاش خود برای پایین‌کشیدن قیمت جفت ارز اتریوم/ تتر (ETH/USDT) به زیر ناحیهٔ حمایتی ادامه دهند. در صورت تحقق این موضوع، اولین سطح حمایتی برای قیمت اتریوم، ۳,۲۷۰ دلار و سپس ۲,۸۰۰ دلار خواهد بود.

در سوی دیگر بازار، اگر گاوها موفق به هدایت قیمت به بالای میانگین‌های متحرک شوند، شاهد اتمام فاز اصلاح قیمت و آغاز حرکت قیمت اتریوم به سمت محدوده مقاومتی ۴,۴۸۸ دلار خواهیم بود.

  • مقاومت‌ها: ۴,۴۸۸
  • حمایت‌ها: ۳,۵۰۳.۶۸ – ۳,۶۴۳.۷۳ – ۳,۲۷۰ – ۲,۸۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین (BNB) از سطح حمایتی ۵۰۰ دلار به سمت مقاومت ۵۳۶ دلار در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) جهش کرد، محدوده‌ای که روند بازیابی قیمت در آن با چالش روبه‌رو است. همچنین هر دو میانگین متحرک در حال چرخش هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه منفی قرار دارد که نشان‌دهنده برتری جزئی برای خرس‌ها است.

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) برسانند، جفت ارز بایننس کوین/ تتر (BNB/USDT) می‌تواند تا بالای سطح مقاومت ۵۷۵ دلار افزایش یابد که ممکن است به‌عنوان یک مقاومت چالش‌برانگیز عمل کند. اگر قیمت موفق به عبور از این سطح نشود، قیمت بایننس کوین می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده ۵۰۰ تا ۵۷۵ دلار نوسان داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت بایننس کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) به سمت پایین چرخش کند، خرس‌ها باری دیگر در پایین‌آوردن آن به زیر سطح ۵۰۰ دلار تلاش خواهند کرد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، فشار فروش ایجاد شده و این جفت ارز می‌تواند روند نزولی جدیدی را تا حمایت ۴۵۰ دلار آغاز کند.

  • مقاومت‌ها: ۵۷۵
  • حمایت‌ها: ۵۰۰ – ۴۵۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت سولانا

قیمت سولانا (SOL) در چند روز گذشته بین سطوح ۱۶۷.۸۸ دلار و ۱۸۰ دلار در متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) معامله شده است، اما بعید است که نوسانات قیمت در این محدوده معاملاتی برای مدت طولانی ادامه یابد.

هر دو میانگین متحرک در حال چرخش به سمت پایین هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیهٔ منفی خود قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل بازار را در دست دارند. اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۱۶۷.۸۸ دلار برسانند، جفت ارز سولانا/تتر (SOL/USDT) ممکن است تا ۱۴۸.۰۴ دلار و سپس ۱۲۰ دلار کاهش یابد.

برخلاف سناریوی فوق، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) برسانند، این جفت ارز ممکن است تا سطح ۲۰۴.۷۵ دلار افزایش یابد که این سطح قیمتی ممکن است دوباره به‌عنوان یک مقاومت چالش‌برانگیز ظاهر شود. اما اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، جفت ارز سولانا/تتر (SOL/USDT) می‌تواند تا خط مقاومت الگوی کنج نزولی بالا رود.

  • مقاومت‌ها: ۱۸۰ – ۲۰۴.۷۵
  • حمایت‌ها: ۱۶۷.۸۸ – ۱۴۸.۰۴ – ۱۲۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو (ADA) در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۱.۳۷ دلار معامله شده است که نشان‌دهندهٔ تعادل میان خریداران و فروشندگان در بازار این ارز است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) برسانند، جفت ارز آدا/تتر (ADA/USDT) می‌تواند تا سطح مقاومت ۱.۵۹ دلار افزایش یابد. شکست قیمتی (بریک اوت) و بسته‌شدن در بالای این سطح می‌تواند قیمت را به‌سمت خط مقاومت کانال نزولی سوق دهد.

گاوها باید قیمت را به بالای کانال قیمتی که در تصویر مشاهده می‌کنید هدایت کنند تا روند نزولی قیمت تمام شود. از طرف دیگر، اگر قیمت از محدوده فعلی چرخش کند، خرس‌ها بار دیگر برای پایین‌کشیدن قیمت به زیر محدودهٔ ۱.۱۸ دلار خواهند کرد. در این صورت سطح حمایت حیاتی قیمت کاردانو در ۱ دلار مجدداً آزمایش خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۱.۳۷ – ۱.۵۹
  • حمایت‌ها: ۱.۱۸ – ۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل (XRP) توانست از محدوده ۰.۸۰ دلار جهش کند ولی خریداران قدرت کافی را برای بالابردن قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر بالا) در ۰.۸۷ دلار نداشتند. این موضوع نشان از تداوم جو منفی حاکم بر بازار این ارز دیجیتال و جریان فروش خرس‌ها در رالی‌های قیمت دارد.

اگر روند کاهشی قیمت ادامه پیدا کند، خرس‌ها سعی در پایین‌کشیدن جفت ارز ریپل/ تتر (XRP/USDT) به‌سمت حمایت قوی ۰.۷۵ دلاری خواهند کرد. اگر این سطح حمایتی شکست بخورد، قیمت ریپل می‌تواند مرحله بعدی روند نزولی خود را تا ۰.۶۰ دلار آغاز کند.

برخلاف سناریوی قبل، اگر قیمت ریپل بالاتر از میانگین‌های متحرک قرار بگیرد، این جفت ارز می‌تواند تا محدودهٔ ۱ دلار افزایش یابد. این سطح می‌تواند به‌عنوان یک مقاومت قوی عمل کند؛ حال اگر قیمت از این محدوده چرخش کند، قیمت ریپل می‌تواند برای چند روز دیگر در همین محدوده باقی بماند.

همچنین شکست مقاومت ۱ دلاری رد قیمت نشانه‌ای برای پایان روند نزولی و آغاز حرکت قیمت به سمت سطح ۱.۴۱ دلار خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۸۷ – ۱ – ۱.۴۱
  • حمایت‌ها: ۰.۸۰ – ۰.۷۵ – ۰.۶۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لونا

قیمت لونا (LUNA) در یک روند صعودی قرار دارد و شیب هر دو میانگین متحرک ساده و نمایی صعودی است؛ همچنین شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت قرار گرفته که نشان‌دهنده تسلط خریداران در بازار معاملات است.

گاوها در تلاش هستند تا قیمت لونا را به بالای مقاومت جزئی قیمت در ۹۳.۸۱ دلار برسانند. اگر قیمت بالاتر از این سطح تثبیت شود، جفت ارز لونا/تتر (LUNA/USDT) می‌تواند بالاترین قیمت تاریخ خود را در ۱۰۳.۶۰ دلار دوباره آزمایش کند. شکست این سطح مقاومتی و بسته‌شدن قیمت بالاتر از آن می‌تواند نشانه‌ای از شروع روند صعودی برای لونا باشد.

همچنین این جفت ارز می‌تواند ابتدا تا سطح ۱۳۵.۲۶ دلار افزایش یابد و سپس به ۱۵۰ دلار برسد. از طرف دیگر، اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۸۳ دلار برسد، می‌توان گفت قیمت ممکن است برای شروع یک اصلاح عمیق‌تر به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر) در ۶۶ دلار آماده باشد.

  • مقاومت‌ها: ۹۳.۸۱ – ۱۰۳.۶۰ – ۱۳۵.۲۶ – ۱۵۰
  • حمایت‌ها: ۸۳ – ۶۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اولنچ

با اینکه قیمت اولنچ (AVAX) از سطح حمایتی قیمت خود در ۹۸ دلار جهش داشته و بالای میانگین متحرک ساده و نمایی در تاریخ ۳۱ دسامبر قرار گرفته، اما گاوها موفق به خروج قیمت از خط روند نزولی آن نشده‌اند. این موضوع نشان‌دهندهٔ حمایت شدید خرس‌ها از این مقاومت است.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک ساده و نمایی بکشند، آنگاه جفت ارز اولنچ/ تتر (AVAX/USDT) می‌تواند تا محدوده ۹۸ دلار کاهش یابد. شکست قیمت به زیر این سطح می‌تواند درها را برای افت احتمالی تا ۷۵.۵ دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت اولنچ از محدوده میانگین‌های متحرک ساده و نمایی بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار معاملاتی این ارز دیجیتال مثبت شده و معامله‌گران در حال خرید در کف‌های قیمتی هستند. این موضوع باعث بهبود چشم‌انداز قیمتی برای شکست در بالای خط روند نزولی می‌شود.

در این صورت قیمت اولنچ این توانایی را دارد که تا سطح ۱۲۸ دلار به صعود خود ادامه دهد. شکست این مقاومت و بسته‌شدن قیمت در بالای این سطح می‌تواند الگوی معکوس سروشانه را تکمیل کند که هدف آن ۱۷۷.۵ دلار است.

  • مقاومت‌ها: ۱۲۸ – ۱۷۷.۵
  • حمایت‌ها: ۹۸ – ۷۵.۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات(DOT) در تاریخ ۲ ژانویه توانست بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۲۸ دلار قرار بگیرد. گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا محدوده‌های مقاومتی بالاسری را در ۳۱.۴۹ الی ۳۲.۷۸ دلار به حمایت تبدیل کنند.

شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت، نشان از تمایل خریداران برای ورود به چرخهٔ معاملاتی بازار پولکادات دارد. در صورت موفقیت گاوها در هدایت قیمت و تثبیت آن در محدوده ۳۲.۷۸ دلار، شاهد ادامه روند صعودی جفت ارز پولکادات/ تتر (DOT/USDT) و حرکت قیمت آن به بالای ۴۰ دلار خواهیم بود.

حال اگر پولکادات موفق به عبور از سطح مقاومتی پیش روی خود نشود به احتمال قوی برای چند روز آتی شاهد نوسان قیمت در محدوده ۲۲.۶۶ دلار و ۳۱.۴۹ دلار خواهیم بود. به‌منظور ادامهٔ روند نزولی و کاهش قیمت توسط خرس‌ها، قیمت پولکادات باید از سطح حمایتی ۲۲.۶۶ دلار به پایین کشیده شود تا موج بعدی حرکت نزولی آغاز شود.

  • مقاومت‌ها: ۳۱.۴۹ -۳۲.۷۸ – ۴۰
  • حمایت‌ها: ۲۲.۶۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

جهشقیمت دوج کوین به‌سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۰.۱۷ دلار با مقاومت شدید خرس‌ها روبه‌رو شده است. با توجه‌ به ادامهٔ روند نزولی شیب میانگین‌های متحرک نمایی و ساده و همچنین قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی، این فروشندگان هستند که همچنان بر بازار معاملاتی این ارز دیجیتال پرطرفدار حکم‌فرمایی می‌کنند.

اکنون فروشندگان سعی در پایین‌کشیدن قیمت به زیر محدودهٔ ۰.۱۵ دلار دارند. اگر قیمت دوج کوین از این سطح بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا جفت ارز دوج کوین/تتر (DOGE/USDT) را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می‌تواند به سطح مقاومتی پیش روی خود در ۰.۱۹ دلار برسد.

شکست این سطح قیمتی و بسته‌شدن آن بالای مقاومت ۰.۱۹ دلار اولین نشانه برای گاوها در بازار است. در نتیجه می‌توانیم شاهد ادامه روند صعودی قیمت دوج کوین در ابتدا به سمت ۰.۲۲ دلار و در ادامه تا ۰.۲۴ دلار باشیم.

در حالتی بدبینانه اگر قیمت دوج کوین به زیر محدوده ۰.۱۵ دلار برسد، روند نزولی ادامه خواهد یافت و سطوح قیمتی ۰.۱۳ دلار و سطح حمایتی حساس در ۰.۱۰ دلار را نیز خواهیم دید.

  • مقاومت‌ها: ۰.۱۹ – ۰.۲۲ – ۰.۲۴
  • حمایت‌ها: ۰.۱۵ – ۰.۱۳ -۰.۱۰
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *