خروج سرمایه از صندوق‌های ارز دیجیتال برای پنجمین هفته متوالی

خروج سرمایه از صندوق‌های ارز دیجیتال برای پنجمین هفته متوالی

آمار مربوط به جریان پول در صندوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، نشان می‌دهد که این هفته هم سرمایه‌گذاران بخشی از دارایی خود را از این محصولات (صندوق‌های ارز دیجیتال) خارج کردند. در حالی که صندوق‌های بیت کوین و اتریوم در این مدت با خروج سرمایه‌ مواجه شدند، صندوق‌های ویژه سولانا بیش از ۵ میلیون دلار ورودی داشته‌اند.

به گزارش کوین دسک، سرمایه‌گذاران برای پنجمین هفته متوالی، پول خود را از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بیرون کشیدند. این وضعیت منعکس‌کننده حال‌وهوای نزولی بازار است و بیت کوین نیز یکی از بدترین شروع‌های سال جدید خود را تجربه کرد.

بر اساس گزارشی که شرکت تحلیلی کوین‌ شیرز (CoinShares) روز دوشنبه منتشر کرد، طی هفت روز منتهی به ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) ۷۳ میلیون دلار ارز دیجیتال از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارج شد. خروج پول در طول پنج هفته متوالی به ۵۳۲ میلیون دلار رسید و به همین خاطر ارزش کل ارزهای دیجیتال باقی‌مانده در صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ۵۶.۱ میلیارد دلار سقوط کرد.

۵۵ میلیون دلار از کل مقدار خروجی‌ها مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه بیت کوین بوده است. صندوق‌های مرتبط با اتریوم نیز مجموعاً ۳۰ میلیون دلار خروجی داشته‌اند.

در این گزارش تأکید شد برای اولین بار در سال جاری، روزهای چهارشنبه و جمعه هفته گذشته، ورود پول به صندوق‌های ارز دیجیتال صورت گرفت.

کوین شیرز گفت:

ورود سرمایه نشان می‌دهد احساسات نزولی معامله‌گران پس از حرکات مثبت اخیر قیمت‌ها، در حال کاهش است.

حرکات قیمتی اخیر همچنان نسبتاً آهسته به‌ نظر می‌رسد. بیت کوین با ۲.۵ درصد کاهش قیمت در هفت روز گذشته اکنون حدود ۴۱٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود. اتریوم هم با ۳.۵ درصد کاهش در مدت مشابه، به ۳٬۱۰۰ دلار رسید.

از طرفی، سولانا ظاهراً موردعلاقه سرمایه‌گذاران بوده و مجموعاً ۵.۴ میلیون دلار ورود سرمایه در این صندوق‌ها به ثبت رسانده است. بر اساس گزارش کوین‌ شیرز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سولانا، از اوت ۲۰۲۱ (مرداد) تنها در دو هفتۀ غیرمتوالی با خروج سرمایه مواجه شدند.

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *