از آنجا که قیمت بیت کوین ( BTC ) به بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۱۸ رسیده است ، استخراج بیت کوین به دلیل عوامل مختلف سودآوری بیشتری پیدا می کند.

طبق داده های Blockchain.com ، درآمد ماینر BTC تا حدی افزایش یافته است که از سومین نصف شدن بیت کوین در ماه مه ۲۰۲۰ ، که پاداش بلاک ماینر را از ۱۲٫۵ BTC به ۶٫۲۵ BTC کاهش داد.

به همین ترتیب ، درآمد استخراج کنندگان BTC در ۴ نوامبر به ۲۰٫۸ میلیون دلار رسید. طبق Blockchain.com ، این بالاترین نقطه ثبت شده از سپتامبر ۲۰۱۹ است ، زمانی که پاداش بلاک معدنچیان دو برابر بیشتر از اکنون بود.

درآمد استخراج کنندگان BTC (USD). منبع: Blockchain.com

جهش در سطح درآمد استخراج کنندگان BTC از دو برابر شدن قیمت بیت کوین از کاهش نصف ماه مه ناشی می شود. در تاریخ ۴ نوامبر ، قیمت با ۱۵ جهش بیش از ۲۰ درصدی در هفت روز گذشته ، به بالاترین قیمت در سال ۲۰۲۰ رسید .

این جهش همچنین به دلیل افزایش همزمان کارمزد معاملات بیت کوین است. همانطور که توسط Cointelegraph گزارش شده ، کارمزد معاملات بیت کوین در اواخر اکتبر تقریباً ۲۰۰٪ افزایش یافته است . به همین ترتیب ، درصد درآمد معدنچی BTC از کارمزد به طور قابل توجهی افزایش یافته است که ۴٫۱۵ میلیون دلار یا تقریباً ۲۰٪ از کل درآمد استخراج کننده را تشکیل می دهد.

در میان رشد سهمی درآمد ، برخی معدن کاران احتمالاً در این مرحله شروع به بازپرداخت می کنند.

به گفته تحلیلگران CryptoQuant ، برخی از استخراج کنندگان ممکن است مجبور به شروع به فروش BTC شوند زیرا شاخص موقعیت معدنچی در حال حاضر در حدود ۴ است. مقادیر بالاتر از ۲ نشان می دهد که بیشتر استخراج کنندگان کار می کنند.

کل خروجی استخر معدن. منبع: CryptoQuant

علاوه بر این ، با عبور از قیمت بیش از ۱۵۰۰۰ دلار ، معاملات معدنچیان به صرافی ها نیز افزایش چشمگیری دارد. با این حال ، مقدار آن در مقایسه با سطح جریان خروجی قبل از نصف ، هنوز نسبتاً کم است. 

“بیمه” ، مدیر عامل CryptoQuant ، کی یانگ جو ، در مورد جهش در خروجی اظهار نظر کرد ، حاکی از این است که در حالی که ماینرها با احتیاط عمل می کنند ، اما هنوز هم بیشتر احتمال دارد که قیمت بیت کوین بالاتر برود.