شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کف‌های قیمتی مشغول خرید ارز دیجیتال هستند

شرکت‌های-سرمایه‌گذاری-در-کف‌های-قیمتی-مشغول-خرید-ارز-دیجیتال-هستند

داده‌های تازه نشان می‌دهد که با وجود سقوط بازار در روزهای اخیر، شرکت‌های سرمایه‌گذاری همچنان مشغول خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستند و در هفت روز گذشته حدود ۱۵۴ میلیون دلار ارز دیجیتال خریده‌اند. این در حالی است که در هفت روز ماقبل آن، ۱۵۰ میلیون دلار به صندوق‌های ارز دیجیتال تزریق شد.

به گزارش کوین تلگراف، بر اساس داده‌های کوین شیرز (CoinShares)، سرمایه‌گذاران نهادی با اصلاح اخیر بازار ارز دیجیتال دچار آشفتگی نشده‌اند، زیرا موجودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین و اتریوم همچنان بیشتر شده است.

طبق گزارش‌ تازه کوین شیرز از جریان ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ، محصولات ویژه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) را هم در بر می‌گیرند، در هفته منتهی به ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) شاهد ورود ۱۵۴ میلیون دلاری سرمایه بودند. مانند هفته‌های گذشته، محصولات سرمایه‌گذاری در بیت کوین با ۱۱۴.۴ میلیون دلار، بیشترین سرمایه را جذب کرده‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم هم شاهد ورود ۱۲.۶ میلیون دلار سرمایه بودند. محصولات سرمایه‌گذاری چندگانه که در بیش از یک ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز ۱۴.۱ میلیون دلار ورودی خالص ثبت کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران از ابتدای سال جاری

از ابتدای سال جاری تاکنون، سرمایه‌گذاران نهادی و شرکت‌های بزرگ بیش از ۶.۶ میلیارد دلار به محصولات سرمایه‌گذاری در بیت کوین، ۱.۱۷ میلیارد دلار به محصولات سرمایه‌گذاری در اتریوم و در مجموع بیش از ۹.۲ میلیارد دلار به بازار ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند.

گری‌اسکیل (Grayscale)، بزرگ‌ترین صندوق مدیریت سرمایه فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، دارایی‌های تحت مدیریت خود را تا تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان)، ۵۱.۹ میلیارد دلار اعلام کرده است.

اکتبر (مهر) ماه رکوردشکنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین بود که بخشی از آن به‌لطف تأیید دو صندوق قابل معامله در بورس مرتبط با معاملات آتی در آمریکا صورت گرفت. شرکت‌های سرمایه‌گذاری با دسترسی قیمت بیت کوین به اوج تاریخی جدید، در این ماه ۲ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کردند.

با اینکه رشد قیمت بیت کوین در ماه نوامبر (آبان) محدودتر بوده است. آخرین داده‌های مربوط به جریان ورود سرمایه به صندوق‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فعلاً نگران اصلاح بازار نیستند. بیت کوین روز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) و پیش از اصلاح بیشتر قیمت، کف ۵۶,۵۰۰ دلار را تجربه کرد. از آنجا که قیمت زیر ۵۸,۰۰۰ دلار تثبیت شد، به نظر می‌رسد که بیت کوین مستعد تجربه یک اصلاح قیمتی دیگر در کوتاه‌مدت است.

تِک دِو، بیان کرد که بازار صعودی ۲۰۲۱ از ماه ژوییه، بین ۵ تا ۸ روز نسبت به چرخه صعودی ۲۰۱۷ دیرتر عمل کرد. اگر این روند ادامه پیدا کند، بازار ارز دیجیتال می‌توانند برای شکست مقاومت و ادامه روند صعودی در میان‌مدت حاضر شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *