ورود دوج کوین به حوزه دیفای

ورود دوج کوین به حوزه دیفای

شبکه ثور چین (Thorchain) که یک استخر تأمین نقدینگی و صرافی غیرمتمرکز دارد، به‌تازگی پشتیبانی از دوج کوین را آغاز کرد. دارندگان دوج کوین هم از این پس می‌توانند با مشارکت در تأمین نقدینگی استخرهای این پروتکل سود سهام‌گذاری دریافت کنند.

به گزارش یوتودی، با پشتیبانی صرافی غیرمتمرکز ثور چین از دوج کوین، سرمایه‌گذاران بدون نیاز به صرافی‌های متمرکز می‌توانند این میم کوین را با بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال موجود در این پروتکل معامله کنند.

ثور چین

ثور چین از مدل بازارساز خودکار استفاده می‌کند؛ یعنی عملکرد آن شبیه به صرافی‌های غیرمتمرکزی پرطرفداری مثل یونی سواپ است.

با این حال، تفاوت مهم ثور چین با صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر در این است که با استفاده از آن می‌توان خود ارزهای دیجیتال را به‌طور مستقیم معامله کرد. درنتیجه، دیگر نیازی به توکن‌های نماینده مثل رپد بیت کوین (wBTC) و رپد اتریوم (wETH) نیست.

مهم‌تر از همه اینکه دارندگان دوج کوین، از این پس می‌توانند با مشارکت در تأمین نقدینگی استخرهای ثور چین، سود دریافت کنند.

توسعه پروژه ثور چین را یک تیم ناشناس در سال ۲۰۱۸ آغاز و در آوریل سال گذشته بلاک چین اختصاصی آن شروع به کار کرد.

در ماه ژوییه (تیر)، این شبکه چندین بار هک شد و به همین خاطر به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. توکن ثور چین که با نماد «RUNE» در بازار شناخته می‌شود، به‌خاطر این هک‌ها صدمه زیادی دید. اما بعد از مدتی شرایط قیمتی آن بهبود یافت. برای کاهش پیامدهای ناشی از این حملات هکری، شبکه ثور چین در مقطعی موقتاً متوقف شد؛ موضوعی که در نهایت سبب شد کاربران غیرمتمرکزبودن این پروتکل را زیر سؤال ببرند.

افراد زیادی فکر می‌کردند که پس از رشد قابل‌توجه دوج کوین در سال ۲۰۲۱، این ارز دیجیتال دیگر فراموش می‌شود. با این حال، این میم کوین به راه خود ادامه داد و در حال حاضر، از نظر ارزش بازار در رتبه یازدهم قرار دارد.

هفته گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، اعلام کرد که این مجموعه پذیرش دوج کوین را برای برخی از محصولات خود آغاز کرده است.

او در توییت اخیر خود، با اشاره به این نکته که بنیان‌گذاران دوج کوین آن را با هدف سرگرمی ایجاد کرده بودند، مجدداً گفت که به احتمال زیاد، این ارز دیجیتال سرگرم‌کننده‌ترین نتیجه را هم به نمایش خواهد گذاشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *