داده های Skew نشان می دهد که حجم بیت کوین ( BTC ) در LMAX Digital ، مبادله ای که عمدتا به موسسات کمک می کند ، از مبادلات خرده فروشی گوی سبقت گرفته است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی می توانند در حال ایجاد موقعیت باشند زیرا انتظار دارند قیمت در آینده بالاتر برود.

در کنار خریدهای فوری ، مشارکت سرمایه گذاران نهادی در بازار مشتقات نیز افزایش یافته است. داده های Arcane Research نشان می دهد که تعداد بی سابقه ای از سرمایه گذاران در حال تحویل گرفتن بیت کوین از صرافی بیت کوین باکت هستند.

معیار دیگری که می تواند برای معامله گران مفید باشد نوسانات است. داده های گزینه های بیت کوین نشان می دهد که نوسان ضمنی گزینه های پول به کمترین حد ۱۶ ماه کاهش یافته است. این نشان می دهد که معامله گران در آینده نزدیک انتظار حرکت نزولی زیادی ندارند ، از این رو ، آنها مایل نیستند مبلغ بیشتری را برای محافظت از موقعیت های خود پرداخت کنند.

اگرچه داده ها حاکی از آن است که سرمایه گذاران نهادی برای یک حرکت صعودی قرار دارند ، معامله گران خرده فروشی باید مراقب اقدامات قیمت باشند و شرط بندی های بزرگ را فقط پس از شروع یک روند رو به رشد انجام دهند.

بیایید نمودارهای ۵ ارز رمزپایه برتر را که می توانند حرکت رو به رشد را در هفته آینده آغاز کنند ، مطالعه کنیم.

BTC / USD

طی روزهای گذشته بیت کوین ( BTC ) بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱۱۳۷ دلار) بوده است. خریداران در تاریخ ۲۰ اکتبر ، نرخ حمایت ۱۱۱۶۵ دلاری را خریداری کردند که نشانگر جمع شدن در سطوح پایین است.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند ، جفت ارز BTC / USD می تواند مقاومت ۱۱،۷۱۹ دلار را دوباره آزمایش کند. شکست در این سطح ممکن است حرکت صعودی را با هدف اول ۱۲۰۰۰ دلار و سپس ۱۲،۴۶۰ دلار از سر بگیرد.

هر دو میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت شیب دار هستند و شاخص مقاومت نسبی بالای ۶۱ است. این نشان می دهد که گاوها کنترل دارند.

اگر جفت ارز از روند روند نزولی کاهش یافته و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند ، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را تا سطح حمایت بعدی ۱۰،۵۰۰ دلار پایین بیاورد.

نمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته یک الگوی مثلث نزولی نزولی را تشکیل داده است که با شکست و بسته شدن (زمان UTC) زیر ۱۱،۱۶۵ دلار کامل می شود. هدف این تنظیم نزولی ۱۰،۶۱۱ دلار است.

با این حال ، اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی ببرند ، الگوی نزولی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند پوشش کوتاه خرس ها را به خود جلب کند و منجر به جمع شدن ۱۲۰۰۰ دلار شود.

رشد ۲۰-EMA و RSI در قلمرو مثبت به تدریج نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوها است.

XLM / USD

Stellar Lumens ( XLM ) در ۲۱ سپتامبر به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰٫۰۷۷ دلار) رسید اما خرس ها نتوانستند از این حرکت استفاده کنند و قیمت را به زیر ۰٫۰۶۶۸۴۱ دلار برسانند. این نشان می دهد خرید توسط گاوها در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه XLM / USD. منبع: TradingView

جفت ارز XLM / USD یک کانال صعودی تشکیل داده است و گاوها در تلاشند قیمت را به بالاتر از مقاومت سرب در ۰٫۰۸۴۵۸۴ دلار برسانند. اگرچه خرس ها در ۱۷ اکتبر از مقاومت بالای سر دفاع کردند ، اما گاوها زمین زیادی را رها نکرده اند.

اگر جفت ارز بالاتر از میانگین متحرک باقی بماند ، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را بالاتر از ۰٫۰۸۴۵۸۴ دلار برسانند. در صورت موفقیت ، این جفت ارز می تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند که ممکن است به ۰٫۱۰ دلار برسد.

میانگین متحرک به تدریج پرشور و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

نمودار ۴ ساعته XLM / USD. منبع: TradingView

این جفت ارز بالای کانال شکسته شده بود اما گاوها نتوانستند مانع را با ۰٫۰۸۴۵۸۴ دلار برطرف کنند. با این حال ، در نزولی ، خرس ها نتوانسته اند قیمت را به زیر ۳۸٫۲٪ اصلاح سطح فیبوناچی ، ۰٫۰۷۹۲۳۹ دلار برسانند.

این نشان می دهد که گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای مقاومت بالایی برسانند. در صورت موفقیت ، قیمت بالغ بر ۰٫۰۹۱۰۴۲ دلار در کارت ها قرار دارد.

بر خلاف این فرض ، اگر خرس ها قیمت زیر ۲۰-EMA را فرو ببرند ، افت به ۰٫۰۷۶۵۴۶ دلار امکان پذیر است. شکست زیر این سطح می تواند منجر به کاهش خط پشتیبانی کانال شود.

CRO / USD

مثلث نزولی در ۱۴ اکتبر هنگامی که Crypto.com سکه ( CRO ) سقوط کرد و بسته شد (زمان UTC) زیر حمایت ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار به پایان رسید. هدف این تنظیم نزولی ۰٫۱۰۶۰۷ دلار است.

نمودار روزانه CRO / USD. منبع: TradingView

با این حال ، گاوها ممکن است سعی کنند از SMA 200 روزه با قیمت ۰٫۱۲۱ دلار دفاع کنند. بازپس گرفتن از این سطح می تواند سطح شکست را در ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار دوباره آزمایش کند. در روند نزولی ، معامله گران در تجمعات به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۴۴ دلار) می فروشند زیرا مسیر کمترین مقاومت در برابر نزول است.

از این رو ، اگر جفت ارز CRO / USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد ، این نشان دهنده نزولی بودن احساسات است. سپس فروشندگان دوباره سعی می کنند قیمت زیر SMA 200 روزه را فرو ببرند. در صورت موفقیت ، کاهش می تواند به ۰٫۱۰۶۰۷ دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال کاهش است و RSI در عمق قلمرو بیش از حد فروخته شده سقوط می کند ، که نشان می دهد مزیت خرس ها است. با این وجود نمی توان تجمع امداد رسانی را در کوتاه مدت رد کرد.

نمودار CRO / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

RSI در نمودار ۴ ساعته نیز در عمق قلمرو فروخته شده فرو رفته است. این نشان دهنده فروش وحشت است و معمولاً پس از چنین دور فروش بسیار شدید ، بازپرداخت جزئی اتفاق می افتد.

هر نوع رالی امدادی احتمالاً با فروش در ۲۰-EMA روبرو خواهد شد زیرا خرس ها سعی در تقویت مزیت خود دارند.

اگر جفت ارز افزایش یابد و از سطح شکست ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار حفظ شود ، این نمای نزولی فاقد اعتبار خواهد شد. تا آن زمان ، احتمالاً هر رالی به عنوان یک فرصت فروش تلقی می شود.

BNB / USD

Binance Coin ( BNB ) در تاریخ ۱۶ اکتبر از ۳۱٫۹۷۹۸ دلار کاهش یافت ، اما گاوها نرخ حمایت را با قیمت ۲۹٫۵۶۴۶ دلار خریداری کردند. این نشان می دهد که سطح مقاومت قبلی در حال حاضر برای حمایت حمایت کرده است.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی (۲۹٫۰۶ دلار) و RSI بالای ۶۱ نشان می دهد که گاوها برتری دارند. SMA 200 روزه (۱۹٫۹۵ دلار) نیز شروع به رشد کرده است ، که نشان می دهد روند طولانی مدت نیز به نفع گاوها کج شده است.

اگر خریداران بتوانند جفت ارز BNB / USD را بالاتر از منطقه مقاومت ۳۲ تا ۳۳٫۳۸۸۸ دلاری دلار قرار دهند ، حرکت می تواند افزایش یابد و آزمایش مجدد اوج های تاریخ در کارت ها وجود دارد.

بر خلاف این فرض ، اگر خرس ها غرق شوند و جفت زیر EMA 20 روزه را حفظ کنند ، این ضعف را نشان می دهد.

نمودار BNB / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

خرس ها با تهاجمی از منطقه ۳۱ تا ۳۲ دلاری دفاع می کنند. ۲۰-EMA و RSI مسطح درست بالای نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر این خرس ها بتوانند غرق شوند و قیمت زیر ۲۹٫۵۶۴۶ دلار را حفظ کنند ، این سود به نفع کج خواهد شد. اگر این پشتیبانی ترک بخورد ، افت به ۲۸ دلار و سپس به ۲۶ دلار امکان پذیر است.

برعکس ، اگر گاوها قیمت را بالاتر از ناحیه مقاومت سربار برسانند ، این امر از سرگیری روند صعودی را نشان می دهد.

LTC / USD

Litecoin ( LTC ) در تلاش است تا الگویی معکوس برای سر و شانه ها ایجاد کند که با شکست و بسته شدن (زمان UTC) بالاتر از ۵۱٫۵۰ دلار کامل شود. میانگین متحرک ثابت و RSI زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

با این حال ، دم های طولانی روی شمعدان ها در تاریخ ۲ و ۱۶ اکتبر نشان می دهد که گاوها در حال سقوط به روند روند هستند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند ، جفت ارز LTC / USD می تواند دوباره تا ۵۱٫۵۰ دلار افزایش یابد.

شکست و بسته شدن (زمان UTC) بالاتر از این سطح می تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند. هدف الگوی تنظیم معکوس ۶۱٫۵۰ دلار است.

اگر خرس ها جفت زیر خط روند را غرق کنند ، این نمای صعودی نامعتبر خواهد شد. چنین حرکتی می تواند جفت را برای چند روز دیگر محدود نگه دارد.

نمودار ۴ ساعته LTC / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که بازگشت قیمت روند صعودی در تلاش است تا بالاتر از ۴۷٫۷۸۴۵ دلار حفظ شود. این نشان می دهد که خرید در سطوح بالاتر تثبیت می شود. ۲۰-EMA رو به پایین است و RSI در منطقه منفی قرار دارد.

بنابراین ، خرس ها ممکن است یک بار دیگر در شکست حمایت از روند حرکت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند ، جفت ارز می تواند تا ۴۲ دلار سقوط کند.

برعکس ، اگر گاوها بتوانند قیمت بالاتر از ۴۷٫۷۸۴۵ دلار را حفظ کنند ، احتمال حرکت به ۵۰ دلار و سپس به ۵۱ دلار و ۵۰ سنت وجود دارد