چند توکن NFT از شبکه کازموس به اتریوم برای اولین بار منتقل شد

چند توکن NFT از شبکه کازموس به اتریوم برای اولین بار منتقل شدچند توکن NFT از شبکه کازموس به اتریوم برای اولین بار منتقل شد

در یک تجربه جدید، تعدادی توکن NFT که در یکی از پلتفرم‌های توسعه‌یافته بر بستر شبکه کازموس ایجاد شده بودند، به شبکه اتریوم انتقال پیدا کرده‌اند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی، شبکه IRISnet امکان جابجایی توکن NFT را از شبکه ون چانگ (WenChang) به بازار اوپن‌سی که روی اتریوم قرار دارد فراهم کرده است. شبکه ون چانگ با استفاده از کیت توسعه نرم‌افزاری بلاکچین کازموس (Cosmos) بنا شد.

ایجاد پل (Bridge) NFTها بین شبکه ون چانگ و اتریوم

مطابق اطلاعیه رسمی که توسط کازموس منتشر شد، برای اولین بار از کیت توسعه نرم‌افزاری آنها، برای انتقال توکن NFT بین ۴ بلاکچین بکاربرده شد.

توکن‌های انتقال یافته الهام‌گرفته از طرح معروف و قدیمی نقاشی چین مربوط به قرن ۱۷ میلادی بودند که توسط استودیو رنگبائوژای (Rongbaozhai) طراحی شده بودند.

در ابتدا توکن‌ها در شبکه ون چانگ صادر شده‌اند. ون چانگ یکی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز متعلق به شبکه مبتنی بر بلاکچین BSN است. شبکه BSN اکوسیستمی از شبکه‌های توزیع هیبرید است. توکن‌ها از طریق IP.PUB ثبت شدند که پلتفرمی برای ثبت آثار هنری است و توسط انجمن ترویج فرهنگ و هنر چین پشتیبانی می‌شود. سپس توکن‌ها به هاب‌های IRITA و IRIS که تحت شبکه IRISNet کار می‌کنند ارسال شدند. IRISNet پروتکلی در شبکه کازموس است که قابلیت ارتباط بین بلاکچین‌ها را دارد.

چرا این انتقال برای ارتباطات بین بلاکچینی مهم است؟(شبکه کازموس)

این انتقال به کمک پروتکل ارتباط میان بلاکچینی ترسه (TIBC) محقق شد. هاب IRIS اتریوم را به TIBC متصل کرده است.

در حال حاضر تمام توکن‌های انتقال یافت در این رویداد، در بزرگترین پلتفرم NFT مبتنی بر اتریوم به نام اوپن‌سی، قرار دارند. این تجربه به این دلیل تجربه‌ای خاص محسوب می‌شود که اولا نقش کازموس را در ارتباط  بلاکچین‌های با مجوز و بدون نیاز به مجوز نشان می‌دهد که در اینجا موضوع انتقال بین اتریوم و BSN بود. همچنین این اتفاق علاقه نهادهای تحت حمایت دولت چین به کاربردهای بلاکچین علی‌رغم سرکوب‌های گسترده این کشور را نشان می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *