آوالانچ برای اولین بار به جمع ۱۰ رمز ارز برتر بازار پیوست

آوالانچ برای اولین بار به جمع ۱۰ رمز ارز برتر بازار پیوست

با افزایش ۱۱ درصدی بهای آوالانچ نسبت به روز گذشته، توکن AVAX به جمع ده ارز برتر بازار وارد شد و در حال حاضر، در رتبه ۹ بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از دیکریپت، سال ۲۰۲۱ از بسیاری از جهات، سال سولانا بوده است. این پروژه که از آن به عنوان «قاتل اتریوم» یاد می‌شود، نسبت به بزرگترین بلاکچین مبتنی بر قراردادهای هوشمند سرعتی بالاتر و کارمزد کمتری ارائه می‌دهد و همین ویژگی‌ها برای افزایش قیمت نجومی SOL کافی بوده است.

اما اگر باز هم بر رقبای اتریوم متمرکز شویم، پروژه دیگری را می‌بینیم که در طول ۶ ماه گذشته روند چشمگیری را تجربه کرده است. رمز ارز AVAX شبکه بلاکچینی آوالانچ کمتر از ۶ ماه پیش بین ۱۰ تا ۱۱ دلار سیر می‌کرد. اما اکنون ۱۱۰ دلار ارزش دارد و به لطف افزایش ۳۱٪ قیمت در طول یک هفته اخیر و همچنین رشد ۱۱٪ در ۲۴ ساعت گذشته، به نهمین رمزارز بزرگ بازار تبدیل شد.

آوالانچ در اواخر ماه نوامبر برای اولین بار به جمع ده ارز برتر پیوست و جای دوج کوین را گرفت. با این حال، بازار با اصلاح قیمت مواجه شد و قیمت آوالانچ از اوج ۱۴۴.۹۶ دلاری خود فاصله گرفت.

دلایل افزایش قیمت آوالانچ

دلایل متعددی برای افزایش قیمت آوالانچ وجود دارد؛ یکی از این دلایل، اعلامیه ۱۴ دسامبر شرکت خدمات مالی سرکل مبنی بر ورود استیبل کوین USDC در شبکه بلاکچینی آوالانچ است که به تبع به افزایش نقدینگی در این شبکه در حال توسعه منجر می‌شود. استفاده از استیبل کوین‌ها دسترسی به برنامه‌های کاربردی در شبکه‌های بلاکچینی را تسهیل می‌کند.

علاوه بر اعلامیه اخیر سرکل، آوا لبز (Ava Labs)، شرکت خالق و توسعه‌دهنده پروژه آوالانچ در ماه‌های اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است؛ به عنوان مثال، شبکه مین‌نت آوالاچ در ماه سپتامبر فعال شد و به کاربردی بودن این پروژه کمک شایانی کرد. علاوه بر این، این شبکه قابلیت اجرای قرارداد هوشمند را دارا است که این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا برنامه‌های غیرمتمرکز خود را در بستر آن بسازند.

با این تفاسیر، شبکه بلاکچینی آوالانچ به بستری مناسب برای اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای و NFT‌ها تبدیل خواهد شد. دیفای و NFT‌ها در طول ۱۸ ماه گذشته، نقش شایانی در افزایش محبوبیت اتریوم داشته‌اند. با این حال، تقاضای بالا در شبکه بلاکچینی اتریوم باعث شده است تا توجه به سمت سایر شبکه‌ها همچون سولانا و آوالانچ معطوف شود.

در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاران بسیاری به پروژه آوالانچ علاقه نشان داد و سرمایه‌ای را به آن اختصاص دادند. به عنوان مثال، در ماه سپتامبر، دو شرکت پالی چین کپیتال و همچنین تری اروز کپیتال ۲۳۰ میلیون دلار در فروش خصوصی به بنیاد آوالانچ کمک کردند که بخش زیادی از این سرمایه، به کمک‌های مالی برای پروژه‌ها و توسعه‌دهندگان تخصیص یافت.

این رقم، رقم چشمگیری است. با این حال، اکنون که آوالانچ به جمع ۱۰ ارز اصلی بازار وارد شد، شبکه مطمئنا به آن نیاز خواهد داشت.

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ون‌اک (VanEck) نیز اعلام کرده است دو رمز ارز MATIC و AVAX را به اسناد قابل معامله در بورس (ETN) خود اضافه می‌کند. این شرکت همچنین ETN بیت کوین، اتریوم، پولکادات، سولانا و ترون را نیز قبل از این راه‌اندازی کرده بود. رمز ارز MATIC نیز با ۵٪ افزایش به قیمت ۲.۱۹ دلار خرید و فروش می‌شود.

نگاهی بر بازار رمز ارزها در آغاز هفته

بیت کوین بزرگ‌ترین رمز ارز بازار نیز امروز تا ۴۵،۵۰۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد. در زمان نگارش این خبر با ۱۲۰۰ دلار افزایش به قیمت ۴۶،۷۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

اتریوم بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند نیز به قیمت ۳،۹۱۰ دلار معامله می‌شود. در ۲۴ ساعت گذشته در بین ۱۰۰ رمز ارز برتر، ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) با ۳۲٪ افزایش قیمت بیشترین رشد را تجربه کرده است و اکنون به قیمت ۳۲،۹۲۱ دلار رسیده است. رمز ارزها CRV، COMP و AAVE نیز به ترتیب با ۱۵٪،۱۲٪ و ۱۱٪ پس از یرن فایننس بیشترین رشد را تجربه کرده‌اند.

رشد شدید YFI به این دلیل است که تیم این پروژه برنامه خرید توکن‌هایش را برای بهبود توکنومیکس YFI پیاده‌سازی کرده است. این تیم تاکنون ۲۸۲.۳ YFI را به قیمت متوسط ۲۶،۶۵۱ دلار خریداری کرده است. قصد دارد تا در آینده نیز با استفاده از خزانه ۴۵ میلیارد دلاری خود به این خرید ادامه دهد.

در زمان نگارش این خبر ارزش بازار رمز ارزها به ۲.۱۷۴ تریلیون دلار رسید است و سلطه بیت کوین بر بازار ۴۰.۴٪ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *