آیا بیت کوین در ماه فوریه مانند سال های قبل بازهم صعودی خواهد شد؟

بیت کوین و فوریه های صعودی!!!

ماه ژانویه (دی) برای گاوهای بازار، ماهی خوب و پرسود بود و نوید روزهای صعودی بسیاری را داد. اما با وارد شدن به ماه فوریه (بهمن) این روند دستخوش چه تغییراتی خواهد شد؟

به گزارش کوین دسک، بیت کوین در حالی ماه فوریه را آغاز می‌کند که شاخص‌های بازار وضعیت مناسب آن را نشان می‌دهند. از طرف دیگر ماه‌های فوریه برای بیت کوین عمدتاً پر از اتفاقات خوب و مثبت بوده است.

پادشاه ارزهای دیجیتال سوم ژانویه در حدود قیمتی ۷,۰۰۰ در نوسان بود اما پس از آن با جهشی قابل توجه به بالاترین قیمت خود در سه ماه گذشته رسید و رقم ۹,۵۷۰ دلار را لمس کرد.

در حال حاضر قیمت هر واحد بیت کوین در عدد ۹,۳۸۰ دلار قرار دارد که نسبت به ماه گذشته افزایشی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. عملکرد بیت کوین در ماه ژانویه سال جاری میلادی از سال ۲۰۱۳ بی سابقه بوده است.

علاوه بر این‌ها، از ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی (خرداد ۱۳۹۸) تاکنون، درصد افزایش قیمت بیت کوین دو رقمی نشده بود. لازم به ذکر است که جهش ۳۰ درصدی بیت کوین در ماه ژانویه، بهترین عملکرد بیت کوین از می ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۱۳۹۸) بود.

عملکرد این ارز دیجیتال در ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰، نقطه عطف بزرگی در روند بازار ایجاد کرد و روند نزولی شش ماهه که در آن قیمت از ۱۳,۸۸۰ تا ۶,۴۲۵ دلار کاهش یافته بود، معکوس شد. از آنجایی که در حال حاضر ابتکار عمل در اختیار گاوهای بازار است، به نظر می‌رسد که فوریه ماه خوبی برای بیت کوین باشد.

یکی از دلایلی که باعث بدل شدن فوریه به ماهی خوب برای بازار می‌شود، سرمایه‌گذاران چینی هستند. چینی‌ها پیش از فوریه و قبل از آغاز سال نو چینی، سرمایه‌های خود را نقد کرده و در ماه فوریه بار دیگر وارد بازار می‌کنند و این مسئله سبب افزایش قیمت خواهد شد.

امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و افزایش مدت زمان تعطیلات سال نو، کمی از قوت بازار صعودی بیت کوین کاسته شده است.

فیل‌بی فیل‌بی (FilbFilb)، معامله‌گر مطرح توییتری، ضمن بیان این مسئله که بازار بیت کوین همچنان با قوت صعودی است می‌نویسد:

قیمت ماهیانه بیت کوین فردا بسته می‌شود. بسته شدن قیمت در رقمی بالاتر از ۹,۱۵۸، برای اولین بار پس از ژوئن سال ۲۰۱۹، سقف بالاتری را ثبت می‌کند. تقاطع صعودی در مکدی هم مشاهده می‌شود و در رقمی بالاتر از صفر قرار دارد. سخت است بخواهیم در خصوص بازار نزولی صحبت کنیم.

بازار بیت کوین در ماه فوریه به چه سمتی حرکت خواهد کرد؟ آیا تاریخ تکرار می‌شود؟
چارت قیمت بیت کوین

فیل‌بی فیل‌بی در توییت خود تصویری را هم منتشر کرده است که نشان می‌دهد، مکدی (MACD) در هیستوگرام از صفر عبور کرده و مثبت است.

همانطور که دیدیم، قیمت ماهیانه در رقمی بالاتر از ۹,۱۵۸ دلار بسته شد.

نمودارها در تایم‌های کوچک‌تر نیز نوید بازار صعودی را دارند.

نمودار هفتگی

بازار بیت کوین در ماه فوریه به چه سمتی حرکت خواهد کرد؟ آیا تاریخ تکرار می‌شود؟
نمودار بیت کوین در تایم‌فریم هفتگی

بیت کوین کانال نزولی را شکسته است. این شکست را می‌توان ادامه نوسانات بیت کوین دانست که از ۴,۱۰۰ دلار و در ماه آوریل سال گذشته آغاز شده بود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) و مکدی نیز این مسئله را تایید می‌کنند. از نمودار هفتگی اینطور مشخص است که قیمت در حال حرکت به سمت ۱۰,۳۵۰ دلار است.

نمودار روزانه

بازار بیت کوین در ماه فوریه به چه سمتی حرکت خواهد کرد؟ آیا تاریخ تکرار می‌شود؟
نمودار بیت کوین در تایم‌فریم روزانه

با اینکه کندل روزانه قرمز است، اما این کاهش قیمت می‌تواند با تکیه بر ابتکار عملی که در اختیار گاوهای بازار است، تغییر کند. بیت کوین روز پنجشنبه توانست سطح مقاومت ۹,۱۸۸ دلار را به حمایت بدل کند.

این مسئله توجیهی بر افزایش قیمتی است که روز جمعه شاهدش بودیم و نشانه‌ای از جهشی است که از رقم ۸,۲۱۳ آغاز شده است.

به علاوه با نگاهی به میانگین‌های پنج و ده روزه می‌توان نتیجه گرفت که اندازه حرکت نیز بزرگ است.

احتمالا بیت کوین به سمت شکستن ۹,۵۸۶ خیز بردارد و بعید هم نیست که از پس شکستنش بر بیاید. پس از شکستن این رقم هدف بعدی سطح ۱۰,۰۰۰ دلاری خواهد بود.

چهار ساعته

بازار بیت کوین در ماه فوریه به چه سمتی حرکت خواهد کرد؟ آیا تاریخ تکرار می‌شود؟
نمودار بیت کوین در تایم‌فریم چهارساعته

شاخص قدرت نسبی اوج پایین‌تری ثبت کرده که واگرایی نزولی را نشان می‌دهد. از همین رو، پیش از جهش به سمت رقم ۱۰,۰۰۰ دلار، احتمال سقوط به ۹,۰۰۰ وجود خواهد داشت. تا زمانی که قیمت در رقمی بالاتر از سطح ۸,۲۱۳ دلار در نوسان باشد، بازار همچنان صعودی است. جاش ریجر (Josh Rager)، تحلیل‌گر مطرح بیت کوین، احتمال اینکه این ارز دیجیتال به ۸,۰۰۰ دلار سقوط کند را ناچیز می‌داند.

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. مطلب بسیار خوب و مفیدی بود.خیلی ممنون بابت سایت خوبتون

  2. سلام
    مطالب بسیار عالی بودن به جواب بسیاری از سوالاتم دست یافتم سپااااااااااس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *