استقبال میلیون دلاری از مجموعه NFTهای راس اولبریکت بنیان‌گذار سیلک رود

استقبال میلیون دلاری از مجموعه NFTهای راس اولبریکت بنیان‌گذار سیلک رود

در روز ۲ دسامبر (۱۱ آذر) حراج مجموعه Ross Ulbricht Genesis به شکل NFT در بازار سوپر رر موسسه Art Basel برگزار شد. حراج مجموعه آثار راس اولبریکت که به شکل NFT درآمده‌اند در روز ۸ دسامبر پایان می‌پذیرد.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از نیوز بیت کوین، تاکنون بالاترین پیشنهاد در این حراجی ۶۶۶ اتر معادل ۲.۶ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که کمپین Free Ross DAO که توسط سازمان Pleasrdao ترتیب داده شده است، تاکنون ۱۰۹۴ اتر معادل ۴.۴۵ میلیون دلار برای خرید این مجموعه جمع‌آوری کرده است.

مجموعه Ross Ulbricht Genesis از ۱۱ اثر هنری تشکیل شده است که توسط راس اولبریکت بنیان‌گذار سیلک رود گردآوری شده است. این اولین و تنها مجموعه NFT از کارهای راس اولبریکت است که به همت موسسه هنری Entopic انجام شده است. همان‌گونه که اشاره شد تاکنون این مجموعه NFT تقاضای زیادی برای خرید داشته است. بیشترین رقم درخواست خرید مربوط به حساب کاربری toxicbitcoinmaxi با رقم ۶۶۶ اتر معادل ۲.۶ میلیون دلار در تاریخ ۳ دسامبر بوده است.

پس از پیشنهاد ۶۶۶ اتری، اکانت توییتری متعلق به Brekkie (کارگردان هنری استودیو Swan Studios) اعلام کرد مجموعه NFT اولبریکت الهام بخش بوده است.

آثار هنری متعلق به راس زیبا بودند و زاویه دید او به زندگی را نشان می‌دادند. همه‌چیز فراتر از کلمه الهام بخش بود. امیدوارم روزی او از آزادی بهره‌مند شود. آزادی که بسیاری از ما از هر روز آن را تجربه می‌کنیم. من با اتریوم و رمز ارزها مخالفم اما همه ما انسان هستیم و راس حتی بیشتر.

در روز شنبه ۴ دسامبر (۱۳ آذر) کمپین درخواست عفو برای اولبریکت در سایت change.org راه افتاد و تاکنون بیش از ۴۵۷,۰۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند.

کمپین Free Ross DAO (راس اولبریکت)

به غیر از toxicbitcoinmaxi که بالاترین پیشنهاد خرید در مزایده Superrare را داد، مجموعه NFT اولبریکت می‌تواند توسط سازمان Pleasrdao خریداری شود.

راس اولبریکت بنیان‌گذار بازار سیلک رود (Silk Road) در دارک وب است که صدها هزارنفر را با فضای رمزارزها آشنا کرد و به دو حبس ابد به علاوه ۴۰ سال زندان محکوم شد. کمپین Free Ross DAO که توسط سازمان Pleasrdao راه اندازی شده است اعلام می‌کند:

امروز ما برای راس متحد می‌شویم و به جمع‌آوری پول برای خرید کلکسیون Genesis می‌پردازیم و از این طریق به ناعدالتی سیستم زندان‌های آمریکا اعتراض خود را نشان می‌دهیم.

در زمان نگارش این مطلب کمپین Free Ross DAO حدود ۱۰۹۴ اتر را به ارزش ۴.۴۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. سازمان مستقل غیرمتمرکز manifesto اعلام کرد:

ما راس را آزاد خواهیم کرد. ما اصلاحات زندان را پیش خواهیم برد. و ما آثار راس را با دنیا به اشتراک خواهیم گذاشت و به همه این فرصت را می‌دهیم که مالک بخشی از آن باشند.

راس اولبریکت اعلام کرده بود که امیدوار است به کسانی که با او در زندان به سر می‌برند کمک کند و آثار هنرش راهی است که می‌تواند این کمک را تحقق بخشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *