انجمن بلاک چین ایران: اینماد را به «قربانگاه نوآوری» تبدیل نکنید

انجمن بلاک چین ایران: اینماد را به «قربانگاه نوآوری» تبدیل نکنید

پس از آنکه شاپرک با ارسال پیامی به پرداخت‌یارها اعلام کرد که از سوم آذر داشتن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی الزامی‌ می‌شود، انجمن بلاک چین ایران بیانیه‌ای را منتشر کرد و پیامدهای این تصمیم را برای کسب‌وکارها و اکوسیستم بلاک چین و ارز دیجیتال کشور یادآور شد.

به گزارش ارزتلگراف، انجمن بلاک چین ایران در بیانیه روز گذشته خود، بیان کرد:

انجمن فناوران زنجیره بلوک، این تصمیم را خطرناک می‌داند. آن را اقدامی برای نابودی نوآوری و جلوگیری از ایجاد کسب‌وکار جدید در اکوسیستم استارتاپی و به‌ویژه در اکوسیستم بلاک چین و رمزارز کشور ارزیابی می‌کند.

انجمن بلاک چین تأکید کرد:

اجباری‌کردن اینماد، مساوی با کاهش سرعت تطابق با تکنولوژی‌های روز و عدم توسعه حوزه اقتصاد دیجیتال در شرایط خاص کشور.

انجمن بلاک چین ایران بیان کرد دلسردی صاحبان ایده‌ها و فناوری‌های جدید و آسیب به اشتغال روبه‌رشد در اکوسیستم استارتاپی کشور، زیرزمینی‌شدن فعالیت‌های نوآورانه و گسترش فرار مالیاتی، تشویق کسب‌وکارها به استفاده از روش‌های جایگزین درگاه پرداخت برای دریافت هزینه از کاربران، سوق‌دادن کارآفرینان ایرانی به راه‌اندازی کسب‌وکار در خارج از کشور و هدایت سرمایه‌های خطرپذیر به خارج از ایران، از پیامدهای الزامی‌شدن داشتن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی است.

انجمن بلاک چین بیان کرد:

در حالی که سیاست های کلان کشور بر رفع موانع تولید و افزایش رتبه سهولت کسب‌وکارها متمرکز می‌باشد. اجباری‌کردن اینماد به معنای ایجاد یک «اَبَرمانع» برای اقتصاد دیجتال کشور بدون توجه به روشهای نوین تنظیم‌گری، امری آسیب‌زاست.

انجمن بلاک چین ایران در پایان گفت:

انجمن بلاکچین اکیداً از مراجع ذی‌صلاح تقاضا دارد تا اجباری‌نمودن اینماد را، مورد بازبینی قرار داده. واز رویکردهای دال بر مدیریت ریسک با مشارکت بخش خصوصی برای تنظیم‌گری استفاده کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *