ایردراپ متامسک و زیاد شدن استفاده از Metamask Swap

ایردراپ متامسک و زیاد شدن استفاده از Metamask Swap

کاربرانی که در صدد دریافت ایردراپ هستند به سمت متامسک سواپ و شبکه پالیگان هجوم برده‌اند تا در صورت ارائه ایردراپ توسط متامسک، واجد شرایط دریافت آن باشند.

به گزارش ارزتلگراف، ایردراپ‌های ۵ تا ۶ رقمی به الگوی جدیدی در عرصه کریپتو تبدیل شد و تعداد زیادی از تحلیلگران معتقدند که ایردراپ‌های بیشتری در راه هستند. در ماه سپتامبر، صرافی dYdX ایردراپ چشمگیری به کاربران اولیه خود توزیع کرد. هفته گذشته نیز شاهد ایردراپ توکن ENS به ارزش ۱۷,۰۰۰ الی ۳۰,۰۰۰ دلار از جانب سرویس نام اتریوم به کاربران این پلتفرم بودیم. انتظار برای «پول هلیکوپتری» بیشتر باعث شد که جویندگان ایردراپ به دنبال توزیع توکن ارزشمند بعدی باشند.

هجوم به پروتکل‌های مختلف به منظور تعامل با آنها و واجد شرایط شدن برای دریافت ایردراپ‌های احتمالی باعث شده است که فعالیت در پروتکل لایه دوم پالیگان و متامسک افزایش یابد. از هفته گذشته تاکنون، شایعاتی مبنی بر این موضوع قوت گرفته است که متامسک ممکن است توکن خود را توزیع کند. این موضوع به افزایش فعالیت در متامسک سواپ منجر شد.

طبق اطلاعات دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، با پخش شایعات توسط اینفلوئنسرهایی نظیر Chico Crypto و بعضی از افراد جامعه رمزارز در توییتر، فعالیت در متامسک سواپ در روزهای اخیر افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌شود، حجم معاملات اتر از طریق متامسک سواپ از اواخر اکتبر تاکنون افزایش قابل توجهی داشت و تعداد کاربران فعال روزانه متامسک سواپ در پالیگان (نمودار زرد رنگ) از ۲۰۰۰ نفر در تاریخ ۶ نوامبر به ۹۰۰۰ نفر در تاریخ ۱۲ نوامبر رسید.

در نتیجه افزایش حجم معاملات متامسک سواپ و کارمزد ۰.۸۷۵٪ که متامسک از هر تبادل دریافت می‌کند، این پروتکل در سال ۲۰۲۱ از این طریق ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. این عدد بسیار قابل توجه است، مخصوصا اگر آن را با رقبایی نظیر سوشی‌سواپ و کِرو (Curve) مقایسه کنیم که از ابتدای سال تاکنون به ترتیب ۷۰ و ۱۲ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

کارمزد زیاد اتریوم، جویندگان ایردراپ را به سمت پالیگان کشانده است

کارمزد زیاد شبکه اتریوم دلیل احتمالی افزایش تعداد کاربران پالیگان است.

شواهد افزایش فعالیت در شبکه پالیگان را می‌توان در میانگین هزینه گس تراکنش‌ها در این شبکه مشاهده کرد. میانگین کارمزد تراکنش‌ها از اواسط ماه اکتبر، افزایش چشمگیری داشته است.

طبق اطلاعات DappRadar، میانگین تعداد تراکنش‌های ماهانه متامسک سواپ ۱۳.۹۵٪ افزایش یافت در حالی که تعداد کاربران فعال، ۱۸.۲۵٪ رشد داشته است.

نمودار سابقه فعالیت فوق نیز افزایش زیاد در حجم معاملات را در تاریخ ۱۱ نوامبر نشان می‌دهد. دقیقا در این تاریخ بود که شایعات درباره ایردراپ احتمالی در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مرتبط با کریپتو تشکیل شد.

باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا افزایش فعالیت، نتیجه‌ای برای جویندگان ایردراپ خواهد داشت یا خیر. هم‌چنین ممکن است که متامسک اقداماتی انجام دهد تا فعالیت کسانی که می‌خواهند حمله سیبل (Sybil) انجام دهند را خنثی کند.

ایردراپ اخیر پاراسواپ نمونه خوبی از این اقدامات متقابل در مقابل جویندگان ایردراپ است. تیم پاراسواپ تضمین کرده است که فقط ۱.۵٪ از آدرس‌های منحصربه‌فرد که با این پروتکل تعامل داشته‌اند، ایردراپ دریافت کنند.

در حال حاضر هنوز تایید نشده است که تیم متامسک، توکن بومی یا ایردراپ عرضه خواهد کرد. این موضوع بدان معنا است که تمام روش‌های پیشنهادی برای تعامل با این پلتفرم برای دریافت ایردراپ شایعه‌شده، در حال حاضر چیزی جز فرض و پیش‌بینی نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *