بنیاد آیوتا: عرضه کردن پلتفرم جدید قرارداد هوشمند اسمبلی

بنیاد آیوتا: عرضه کردن پلتفرم جدید قرارداد هوشمند اسمبلی

بنیاد آیوتا (IOTA) اعلام کرد که پلتفرم جدید قرارداد هوشمند خود با نام اسمبلی (Assembly) را به منظور تسریع پذیرش نسل سوم وب عرضه کرده است. از ویژگی‌های این شبکه می‌توان به کارمزد کم اجرای قراردادهای هوشمند و قابلیت ترکیب زنجیره‌ها اشاره کرد.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از کریپتو پوتیتو، در پلتفرم اسمبلی همانند شبکه دیگر آیوتا به نام شیمر (Shimmer) کاربران می‌توانند به سپرده‌گذاری (استیک کردن) برای کسب جوایز بپردازند. توکن بومی اسمبلی ASMB نام دارد.

کاربرد اسمبلی چیست؟

در مطلبی که در وبلاگ اسمبلی منتشر شد این پلتفرم به عنوان شبکه‌ای چندزنجیره‌ای و مقیاس‌پذیر برای قراردادهای هوشمند ترکیبی و شارد شده معرفی گردید. شاردینگ روشی با تقسیم تاییدکننده‌ها به گروه‌های کوچک است که فرآیند تایید را سریع‌تر می‌کند.

کاربران اسمبلی می‌توانند زنجیره قرارداد هوشمند شارد شد خود را مطابق پارامترهای خود بسازند. الزامات ماشین هوشمند، تایید تراکنش‌ها و ساختار کارمزد و مشوق‌ها به صورت کامل توسط توسعه‌دهندگان نوشته می‌شود.

هر زنجیره قرارداد هوشمند که روی اسمبلی نوشته می‌شود، شبکه‌ای کاملا به اشتراک گذاشته شده است که از امنیت و قابلیت همکاری بدون نیاز به اعتماد کل شبکه سود می‌برد و تنها به توان عملیاتی خود محدود است.

پلتفرم اسمبلی ادعا می‌کند شبکه‌ای باز برای ساخت و ارتباط بین جهان‌های باز است. این پروسه توسط لایه‌ مبنا با مقیاس‌پذیری زیاد برای میزبانی دیفای، NFTها و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) انجام می‌پذیرد. این عملکردی است که اتریوم سال‌ها برای آن تلاش کرده است اما به دلیل ازدحام زیاد در لایه اصلی و کارمزدهای بالا به سرانجام نرسیده است.

۷۰٪ از تعداد کل توکن بومی اسمبلی با نام ASMB در میان اعضای جامعه آن توزیع خواهد شد که از این میزان ۲۰٪ به سپرده‌گذاران آیوتا اختصاص پیدا می‌کند. (با عرضه اخیر شبکه آزمایشی سپرده‌گذاری، پاداش سپرده‌گذاری افزایش پیدا کرده است). ۳۰٪ باقی‌مانده نیز به تیم آیوتا و شرکای ابتدایی اختصاص پیدا خواهد کرد.

شبکه‌ای تازه در انتظار آیوتا است؟

با وجود ویژگی‌های زیاد پلتفرم اسمبلی، بسیاری با ناامیدی با آن برخورد کردند. همانطور که قبلا در گزارش ارزتلگراف مطالعه کرده‌اید، آیوتا قراردادهای هوشمند بر روی شبکه اصلی خود را در ماه اکتبر (آبان) آزمایش کرده بود. از این رو، راه‌اندازی شبکه‌ای دیگر برای همین منظور تعجب برانگیز بوده است.

تاکنون شبکه آیوتا روزهای پرفراز و نشیبی را گذرانده است. پس از دستیابی به سقف تاریخی قیمت خود در سال ۲۰۱۷، قیمت آیوتا برای مدت زیادی در زیر این سقف معامله می‌شود. هنوز هم هدف این شبکه رسیدن به شبکه‌ای موثر و بدون کارمزد است که به عنوان شبکه پرداختی توسط میلیاردها نفر از مردم دنیا مورد استفاده قرار گیرد. در اطلاعیه‌ای توصیفی از Assembly آمده است که:

موفقیت‌های کوتاه مدت در بازار رمزارزها به گمانه‌زنی‌ها و شور و اشتیاق بستگیی دارند. در حالی که موفقیت‌های بلندمدت به آرمان‌ها، جامعه پیرامون آن رمزارز و فرهنگ بستگی دارند. تنها راه‌ حل‌هایی که از یک هدف روشن پیروی می‌کنند و ارزش‌های خود را حفظ می‌کنند در نهایت برنده خواهند شد.

به نظر شما عرضه پلتفرم اسمبلی چه نقشی در پیش‌برد اهداف شبکه آیوتا خواهد داشت؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *