تام لی: منتظر رکورد زدن قیمت‌ها تا سال ۲۰۲۰ باشید!

تام لی، بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی فاندسترت (Fundstrat)، پیش‌بینی کرده که قیمت ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح تاریخی خود خواهد رسید. او این پیش‌بینی را روز یکشنبه ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت)، در جریان گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی عنوان کرد.

در این مصاحبه، لی پیش بینی کرد که حرکت صعودی بیت کوین هنوز تکمیل نشده و با توجه به ۱۱ نشانه‌ای که از لحاظ تاریخی تنها در یک بازار صعودی اتفاق می افتند، قیمت ارزهای دیجیتال احتمالا تا سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان خود خواهند رسید. از این رو لی بر پیش‌بینی قبلی خود که در ابتدای ماه جاری گفته بود «به احتمال زیاد یک بازار صعودی در حال شروع شدن است» تاکید ورزید.

این موسس صندوق مشاوره‌ای سرمایه‌گذاری جهانی توضیح داد که سه مورد از این ۱۱ نشانه یعنی بلاک چین، شاخص های فنی و حجم معاملات، نشان می دهند که زمستان ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است. در ماه ژانویه، تیم او مشاهده کرد که حجم تراکنش‌ها در بلاک چین با یک نرخ سالیانه مثبت شده، در این حین نشانه دوم در ماه آوریل و زمان بسته شدن قیمت بیت کوین در بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، پدیدار شد.

نشانه سوم یعنی حجم معاملات، به کارگزارهای فرابورس ارتباط داشت که از نظر چگونگی ترید ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران نهادی اهمیت دارند. طبق گفته های تام لی، میزان فعالیت بر اساس تعداد مشتریان، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به نظر من در حال حاضر شاهد نشانه هایی از بهبود مبانی فنی و بنیادی هستیم و فعالیت واقعی، به خصوص، از طرف نگهدارندگان ارز دیجیتال مشاهده می شود […] بنابراین من فکر می کنم […] یک حرکت با انحراف معیار ۲.۵، قیمت بیت کوین را به ۱۴,۰۰۰ دلار می رساند. من نمی‌گویم که بیت کوین این مسیر را طی خواهد کرد، اما احتمال وقوع این حرکت بزرگ وجود دارد.

در اوایل ماه آوریل، او برای شاخص فلاکت بیت کوین یا BMI که بیانگر احساسات بازار نسبت به قیمت و نوسانات قیمتی بیت‌ کوین است، عنوان کرد که تا به حال در دوران نزولی بیت‌ کوین چنین رقمی مشاهده نشده و شاخص فلاکت بیت کوین اخیرا به بالاترین میزان خود از ژوئن ۲۰۱۶ رسیده است. به گفته تام لی این می تواند یک سیگنال ترکیبی باشد. با توجه به نظر تام لی، هنگامی که مقدار شاخص BMI، عددی بالاتر از ۶۷ را نشان دهد، به آن معنی است که بازار نزولی بیت کوین احتمالا در قیمت ۳۰۰۰ دلار به پایان رسیده است.

در ماه فوریه، شرکت فاندسترت در چشم انداز ۲۰۱۹ خود از بازار ارزهای دیجیتال، بهبودهای تدریجی را توصیف کرد که به عنوان دلیل احتمالی حمایت بازار از سطوح قیمتی بالاتر برای ارزهای دیجیتال معرفی شده اند. علاوه بر آن، فانداسترت اظهار داشت که ممکن است علاقه کلی به فضای ارز دیجیتال با تصمیم اخیر بایننس در پشتیبانی از کارت‌ های اعتباری برای خرید ارزهای دیجیتال و شایعه عرضه اولیه سهام شرکت های بزرگ بیت فیوری و بیت مین، افزایش پیدا کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *