تحلیلگر بلومبرگ: بیت کوین در سال ۲۰۲۲ می‌تواند از بازار سهام پیشی بگیرد

تحلیلگر بلومبرگ: بیت کوین در سال ۲۰۲۲ می‌تواند از بازار سهام پیشی بگیرد

صورت‌جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در روز چهارشنبه نشان داد که سیاستگذاران قصد دارند در سال ۲۰۲۲ مبارزه خود با تورم را افزایش دهند. در این بین، تحلیلگر بلومبرگ معتقد است بیت کوین می‌تواند از این فرصت برای پیشی گرفتن از بازار سهام استفاده کند.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از کوین تلگراف، سیگنال‌های فدرال رزرو برای سیاست‌های پولی سخت‌تر در سال ۲۰۲۲ می‌تواند در کوتاه مدت بر دارایی‌های پرریسکی چون سهام و رمزارزها تاثیر منفی بگذارد. با این حال، به بیان مایکل مک گلون، استراتژیست ارشد کالای بلومبرگ شانس خوبی وجود دارد که بیت کوین همچنان در تیررس سرمایه‌گذاران قرار گیرد. چراکه آنها پتانسیل این ارز را در حفظ ارزش درک کردند.

در نسخه ماه ژانویه Crypto Outlook بلومبرگ، برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ به عنوان سناریویی «برد برد» برای بیت کوین در برابر بازار سهام توصیف شد. دلیل این توصیف آن است که شاخص S&P 500 در حال حاضر، بالاتر از میانگین میانگین متحرک ۶۰ ماهه خود در بیش از دو دهه گذشته است و همزمان بیت کوین به عنوان محافظی در برابر تورم در حال ورود به جریان اصلی است.

مک گلون در این رابطه می‌گوید:

بازارهای غیرمتمرکز رایج شدند اما به نظر می‌رسد کالاها و بیت کوین رهبران اولیه هستند. تنها مسئله مدت زمان بازار صعودی مطرح است و ما شاهد پیشرو بودن بزرگترین رمزارز بازار هستیم.

روز چهارشنبه، صورتجلسه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در دسامبر نشان داد بانک‌های مرکزی حاضرند تا سریع‌تر، بسته‌های حمایتی خود را متوقف کنند. طرح کنونی، حداقل در حال حاضر شامل سه افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ به همراه کاهش ترازنامه فدرال رزرو است که در حال حاضر، نزدیک به ۸.۳ تریلیون دلار دارایی دارد.

کاهش محرک‌های اقتصادی معمولاً برای دارایی‌های پرریسک اعم از سهام و رمزارزها نکته‌ای منفی و نه چندان مساعد تلقی می‌شود. مک گلون معتقد است بیت کوین در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد و از این فرصت نهایت استفاده را خواهد کرد:

رمزارزها در میان دارایی‌های پرخطر در صدر قرار دارند. کاهش دارایی‌های پرریسک به فدرال رزرو برای مبارزه با تورم کمک می‌کند. بیت کوین با تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره‌ای جهانی ممکن است ذینفع اصلی در این سناریو باشد.

در بازار گسترده‌تر رمزارزها، مک گلون انتظار دارد سه‌گانه پایدار بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین‌های وابسته به دلار در طول سال جدید میلادی تسلط خود را حفظ نمایند.

بر اساس داده‌های تریدینگ ویو و کوین مارکت کپ پرو، قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه پس از انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال، با کاهش شدیدی مواجه شد و برای نخستین بار از ماه سپتامبر به زیر ۴۳۰۰۰ دلار سقوط کرد. در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیت کوین در همان حوالی نوسانات کوچکی انجام داد و با ۲٪ رشد با قیمت ۴۲۰۲۲ دلار معامله می‌شود.

نظر شما در خصوص عملکرد bitcoin در برابر بازار سهام در سال ۲۰۲۲ چیست؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *