تحلیل‌گران: کازماس می‌تواند رشد خیره‌کننده‌ای همانند اولنچ داشته باشد

تحلیل‌گران: کازماس می‌تواند رشد خیره‌کننده‌ای همانند اولنچ داشته باشد

با وجود سقوط گسترده بازار ارزهای دیجیتال، برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند که قیمت کازماس (Cosmos) در ماه‌های آینده رشد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و به اوج تاریخی جدیدی برسد. در نمای ۱ هفته بازار این ارز دیجیتال هم الگویی مشاهده می‌شود که در صورت تأیید می‌تواند با رشد ۱۰۰ درصدی قیمت همراه باشد.

به گزارش کوین تلگراف، کارشناسان معتقدند ارز دیجیتال کازماس که با نماد «ATOM» در بازار شناخته می‌شود، این پتانسیل را دارد که در هفته‌های پیش رو رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کند؛ چرا که در نمای بلندمدت بازار آن یک الگوی ادامه‌دار صعودی دیده می‌شود.

این الگو که «پرچم صعودی» نام دارد، زمانی تشکیل می‌شود که پس از رشد چند کندل متوالی، قیمت بین دو خط روند نزولی در حال نوسان باشد. با ادامه شکل‌گیری این الگو، قیمت از خط روند بالایی یا همان سقف کانال خارج و در راستای کندل‌های صعودی قبلی رشد می‌کند. هدف الگوی پرچم صعودی برابر با مجموع ارتفاع کندل‌های صعودی قبلی است که از آن با عنوان «میله پرچم» هم یاد می‌شود.

بنابراین، در ایدئال‌ترین حالت اگر قرار باشد قیمت کازماس با افزایش حجم معاملات از خط روند بالای الگوی پرچم عبور کند، ممکن است به‌اندازه ارتفاع میله اول، یعنی حدود ۳۵ دلار رشد کند. این اتفاق می‌تواند قیمت را به هدف ۶۵ دلاری الگوی پرچم صعودی برساند. گفتنی است که این هدف بر اساس نقطه شکست احتمالی فعلی در نظر گرفت و می‌تواند تا حدودی متغیر باشد.

زمانی از روند صعودی کازماس رونمایی شد که قیمت این توکن از کف ۷.۸۲ دلاری ماه ژوئن (خرداد) با بیش از ۳۳۰ درصد افزایش، این هفته به اوج خود در نزدیکی ۳۶ دلار رسید.

کم‌بودن حجم توکن‌های درگردش می‌تواند در هدایت خریداران به بازار این ارز دیجیتال تأثیرگذار باشد. داده‌های پلتفرم مساری (Messari) نشان می‌دهد که نزدیک به ۶۴ درصد از عرضه کنونی کا‌زماس سهام‌گذاری است.

سرمایه‌گذاران کازماس بیش از ۱۸۰ میلیون توکن آن را برای تبدیل‌شدن به یکی از اعتبارسنج‌های شبکه کازماس هاب (Cosmos Hub) سهام‌گذاری کرده‌اند. کا‌زماس هاب، یک بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام و یکی از هاب‌های متعدد شبکه کازماس است. کاربران در ازای این توکن‌های سهام‌گذاری‌شده، بخشی از کارمزد تراکنش‌های شبکه و پاداش استخراج بلاک‌ها را دریافت می‌کنند.

پنتوشی (Pentoshi)، یکی از تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال، تأکید کرده که افزایش تعداد کازماس‌های سهام‌گذاری‌شده، در افزایش قیمت این ارز دیجیتال مؤثر بوده است.

او با بیان اینکه فروشندگان کازماس در حال از دست دادن قدرت خود هستند، به دو اصلاح قیمت در سه‌ماهه چهارم سال جاری اشاره کرد که به‌خاطر افزایش فشار خرید، در اواسط راه و در نزدیکی اوج‌ قیمتی قبلی این توکن، متوقف شدند. پنتوشی معتقد است که به‌وضوح «نشانه‌هایی از انباشت» در بازار کازماس مشاهده می‌شود.

بلانتز (Bluntz)، پیش‌بینی کرده است که کازماس هم می‌تواند مانند ارز دیجیتال رقیب خود، یعنی اولنچ، اوایل سال آینده رشدی خیره‌کننده داشته باشد.

بلانتز هم مانند پنتوشی تصور می‌کند کا‌زماس این شانس را دارد که به رکورد قبلی خود برسد و از آن به‌عنوان تکیه‌گاهی برای ادامه روند صعودی خود استفاده کند. اولنچ هم به‌ همین صورت، پس از تشکیل یک حمایت قوی در محدوده بین ۵۰ تا ۶۰ دلار، حدود ۲۵۰ درصد رشد کرد.

کازماس در حال حاضر با قیمتی حدود ۲۶ دلار معامله می‌شود. با این حال بلانتز معتقد است که این ارز دیجیتال می‌تواند به‌راحتی در میان‌مدت تا ۱۰۰ دلار رشد کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *