تحلیل قیمت اتریوم: بازار در آستانه تکمیل الگوی صعودی جدید

تحلیل قیمت اتریوم: بازار در آستانه تکمیل الگوی صعودی جدید

اتریوم پیش از آنکه اصلاح جزئی خود را آغاز کند، بالاتر از ۴,۴۰۰ دلار معامله می‌شد. اکنون خریداران باید موقعیت قیمت را بالای ۴,۱۵۰ دلار حفظ کنند تا شرایط برای آغاز یک روند صعودی جدید در کوتاه‌مدت فراهم شود.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، اتریوم دو روز پیش با یک جهش صعودی مقاومت‌های ۴,۰۰۰ و ۴,۱۵۰ دلاری را پشت سر گذاشت و در ادامه با قدرت از سطح ۴,۲۵۰ دلار و میانگین متحرک نمایی (EMA) ۱۰۰ ساعته عبور کرد.

پس از آن قیمت اتریوم تا بالای ۴,۴۰۰ دلار رشد کرد و در اوج خود به ۴,۴۲۶ دلار رسید. در ادامه اما این روند اصلاح شد و قیمت به زیر ۴,۳۵۰ دلار و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی سقوط کرد. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۳,۹۰۱ دلار تا اوج ۴,۴۲۶ دلاری تنظیم است.

با این حال خریداران در ۴,۲۵۰ دلار فعال بودند و قیمت را پس از برخورد با میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ ساعته حمایت کردند. اکنون قیمت اتریوم از این سطح بازیابی شده و به بالای ۴,۳۰۰ دلار رسیده است.

در جریان بازیابی امروز قیمت اتریوم، مقاومت خط روند بالایی الگوی مثلث درون نمودار که در نزدیکی ۴,۳۱۰ دلار شکل گرفته بود، شکسته شد و اکنون نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در ۴,۳۵۰ دلار است. اولین مقاومت کلیدی در ۴,۴۰۰ دلار خواهد بود و در صورت ادامه این روند صعودی، مانع بعدی در محدوده ۴,۵۲۰ دلار است.

تحلیل

عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای مقاومت ۴,۴۲۰ دلاری، می‌تواند اتریوم را به سمت سطوح بالاتر هدایت کند. در این صورت، خریداران می‌تواند در کوتاه‌مدت قیمت اتریوم را به ۴,۵۵۰ دلار برسانند.

از طرفی اگر قیمت نتواند حرکت صعودی جدیدی را از بالای ۵,۳۵۰ دلار آغاز کند، ممکن است روند اصلاحی گسترده‌تر شود. نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۴,۳۰۰ دلار است و پس از آن ۴,۲۵۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ ساعته به ‌عنوان حمایت‌های کلیدی قیمت عمل خواهند کرد.

شکسته‌شدن حمایت ۴,۲۵۰ دلاری می‌تواند با اصلاح عمیق‌تر قیمت همراه باشد. در این صورت حمایت کلیدی بعدی در ۴,۱۵۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی خواهد بود. با شکسته‌شدن این حمایت کلیدی، احتمال سقوط مجدد قیمت به ۴,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

شاخص مکدی (MACD) در حال ورود به محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم به بالای سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که بیان شد، ۴,۲۵۰ دلار حمایت‌‌ کلیدی اتریوم است و ۴,۴۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌ پیش روی قیمت عمل می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *