تحلیل قیمت: بیت کوین و این ۴ آلتکوین در سال ۲۰۲۲ باز هم می‌درخشند؟

تحلیل قیمت: بیت کوین و این ۴ آلتکوین در سال ۲۰۲۲ باز هم می‌درخشند؟

تحلیل قیمت بیت کوین و ۴ آلت کوین: سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین سالی پر از پستی و بلندی بود. با این حال، حتی با وجود اصلاح قیمت شدید از زمان ثبت اوج ۶۹۰۰۰ دلاری، هنوز هم ۶۰٪ نسبت به سال گذشته خود بالاتر است. این در حالی است که طلا در همین مدت بیش از ۵٪ کاهش یافت.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از کوین تلگراف، با رشد شدید تورم در آمریکا و سایر نقاط جهان، عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به طلا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است طلای دیجیتال را در مقایسه با نسخه سنتی آن، محافظ بهتری در برابر تورم بدانند.

در طول سال ۲۰۲۱، در مقطعی ارزش کل بازار رمزارزها به ۳ تریلیون دلار رسید اما سلطه بیت کوین از حدود ۷۰٪ در ابتدای سال به زیر ۴۰٪ کاهش یافت. این نشان می‌دهد که چندین آلتکوین با اختلاف زیادی بهتر از بیت کوین عمل کرده‌اند.

از آنجایی که پذیرش رمزارزها روز به روز بیشتر می‌شود، آلتکوین‌های متعددی احتمالاً توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب خواهند کرد. آلتکوین‌هایی که می‌توانند بازدهی زیادی را برای سرمایه‌گذاران در سال آتی به ارمغان آورند.

در این مطلب، کوین تلگراف ۵ رمزارزی که می‌توانند روند صعودی بازار کریپتو را در سال جدید میلادی ادامه دهند و در کانون توجهات قرار گیرند را بررسی کرده و اهداف احتمالی و سطوح حمایتی آنها برای سال ۲۰۲۲ را مشخص کرده است.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین اوایل ماه نوامبر بالاتر از مقاومت ۶۴٬۸۵۴ دلاری بسته شد اما سایه بالایی کندل آن روز نشان می‌دهد که ممکن است کسب سود معامله‌گران در سطوح بالاتری انجام شده باشد. پس از آن فشار فروش ادامه پیدا کرد و قیمت به زیر این مقاومت کاهش یافت.

خریداران در آن زمان تلاش کردند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای در سطح ۵۱٬۹۹۹ دلار دفاع کنند اما در انجام این کار موفق نبودند و با تشدید فشار فروش، قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای در محدوده ۴۷٬۶۸۱ دلار کاهش پیدا کرد.

خریداران از فرصت پیش آمده برای خرید در کف استفاده کردند اما نتوانستند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای افزایش دهند. این نشان دهنده تغییر احتمالی در احساسات معامله گران از خرید در کف به سمت فروش در زمان رالی قیمتی است.

در شرایط کنونی، فروشندگان در تلاشند تا قیمت بیت کوین را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای سوق دهند. در صورتی که آنها موفق به انجام چنین کاری شوند، قیمت تا حمایت کلیدی ۳۹٬۶۰۰ دلاری سقوط خواهد کرد. علاوه بر این، میانگین متحرک ۲۰ هفته‌ای نیز شروع به کاهش کرد و شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر ۵۰ رسید که نشان می‌دهد فروشندگان بر بازار حاکم هستند.

در صورتی که حمایت ۳۹٬۶۰۰ دلاری شکسته شود و کندلی زیر آن بسته شود، قیمت حتی ممکن است تا ۲۸٬۸۰۵ دلار نیز کاهش یابد؛ چنین سقوط شدیدی ممکن است شروع مرحله بعدی رالی صعودی را به تاخیر بیندازد.

از سوی دیگر، در صورتی که گاوهای بازار در دفاع از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ هفته‌ای موفق شوند، بیت کوین بار دیگر به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای خواهد رفت و در صورتی که موفق به فتح آن شود، قیمت می‌تواند تا سطح ۶۴٬۸۵۴ تا ۶۹٬۰۰۰ دلار صعود کند.

در صورتی که سطح مذکور شکسته شود و کندل بالاتر از این محدوده ثبت شود، مرحله صعودی بعدی آغاز خواهد شد و احتمالاً شاهد شش رقمی شدن قیمت بیت کوین و صعود به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهیم بود.

تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

اگرچه قیمت اتریوم در حال اصلاح شدن است، روند این ارز بسیار صعودی است. هر دو میانگین متحرک در حال اوج‌گیری هستند و اندیکاتور RSI نیز در محدوده مثبتی قرار دارد که نشان‌دهنده تسلط فروشندگان بر بازار است.

اگرچه در چند وقت اخیر فروشندگان در پی آن بوده‌اند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای در محدوده ۳٬۷۵۴ دلار کاهش دهند، دم یا سایه بلند کندل استیک‌ها در چند هفته گذشته نشان می‌دهد که خریداران به شدت از فرصت خرید در سطوح پایین‌تر استفاده کرده‌اند.

خریداران اکنون بار دیگر برای فتح سطح ۵۰۰۰ دلاری تلاش خواهند کرد. در صورتی که این سطح با موفقیت فتح شود، اتریوم در مرحله بعدی، سطح فیبوناچی تعمیم یافته ۱۰۰ درصدی در محدوده ۵۷۱۹.۶۸ دلار را هدف قرار خواهد داد.

در صورتی که قیمت حتی از این سطح فراتر رود، سطوح فیبوناچی گسترش یافته ۱۳۸.۲٪ در ۶٬۵۶۶.۱۹ دلار و ۱۶۱.۸٪ در ۷٬۰۸۹.۱۷ دلار می‌توانند پذیرای اتریوم باشند.

در سمت مقابل، در صورتی که قیمت اتر نتواند بیش از این صعود کند و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای خود پایین‌تر رود، احتمال کاهش قیمت تا حمایت کلیدی ۲٬۶۵۲ دلاری وجود خواهند داشت. در صورتی که این حمایت مهم شکست، قیمت می‌تواند تا ۱۷۰۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین اخیراً از بازپس‌گیری سطح ۶۶۹.۳۰ دلاری ناتوان ماند؛ این نشان می‌دهد که فروشندگان با تمام جان در حال مقابله با افزایش قیمت تا اوج تاریخی ۶۹۱.۸۰ دلاری هستند. با این حال، نکته مثبتی که وجود دارد این است که خریداران با هر کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای در محدوده ۵۰۰ دلار باز هم خرید می‌کنند.

میانگین‌های متحرک صعودی و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارند که نشان می‌دهد خریداران در شرایط کنونی دست بالا را دارند.

در صورت افزایش قیمت از سطح فعلی، قیمت بایننس کوین می‌تواند به ۶۶۹.۳۰ تا ۶۹۱.۸۰ دلار صعود کند. برای هرگونه صعود بیشتر، خریداران بایستی قیمت را به بالاتر از این محدوده سوق دهند. در صورت تحقق این مهم، بایننس کوین می‌تواند به ۸۴۸.۳۰ دلار و پس از آن به ۱۱۷۱.۹۰ دلار صعود کند.

همچنین این احتمال وجود دارد قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای بالاتر برود اما در شکست مقاومت پیش رو ناتوان بماند. در چنین سناریویی، کوین BNB ممکن است برای چند هفته در محدوده کوچکی نوسانات اندک داشته باشد.

تثبیت قیمت نزدیک به اوج تاریخی یک علامت مثبت است چراکه نشان می‌دهد معامله‌گران برای فروش عجله ندارند. این دیدگاه، چشم‌انداز ادامه روند صعودی را افزایش می‌دهد.

در سمت دیگر داستان، حفظ قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای نشان دهنده بیشتر بودن میزان عرضه نسبت به تقاضا خواهد بود که می‌تواند قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای در ۳۷۹ دلار کاهش دهد.

تحلیل قیمت آوالانچ (AVAX)

افزایش شدید قیمت آوالانچ به اوج تاریخی ۱۴۷ دلاری شاخص قدرت نسبی را به محدوده ۸۵ نزدیک کرد که نشان دهنده بیش از حد گسترده شدن رالی صعودی در کوتاه مدت بود. این امر ممکن است به کسب سود معامله‌گران در کوتاه مدت منجر شده باشد.

فروشندگان برای سه هفته متوالی قیمت را به زیر ۸۱ دلار کاهش دادند. با این حال، همانطور که از دم بلند کندل استیک‌ها مشخص است، آنها در کاهش بیشتر قیمت ناتوان بوده‌اند. این نشان می‌دهد که خریداران مقاومت ۸۱ دلاری را به سطح حمایتی تغییر داده‌اند.

صعود قوی قیمت نسبت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای در سطح ۷۳ دلار نشان دهنده باقی ماندن احساسات صعودی و خرید در کف معامله‌گران خواهد بود. پس از آن، خریداران می‌توانند برای صعود قیمت به اوج تاریخی ۱۴۷ دلاری تلاش کنند.

در صورتی که آوالانچ به اوج ۱۴۷ دلاری خود برسد و قیمت از این محدوده بالاتر برود، مرحله صعودی بعدی آغاز خواهد شد و قیمت احتمالاً تا ۲۱۳.۱۷ دلار افزایش خواهد یافت. در صورت تداوم این حرکت، قیمت می‌تواند تا ۲۶۰ دلار افزایش یابد.

در سمت دیگر داستان اما اگر قیمت از سطح کنونی خود کاهش یافت و به زیر ۷۵.۵۰ دلار برسد، تمامی فرضیه‌های صعودی فاقد اعتبار خواهند شد. چنین کاهش قیمتی نشان دهنده منفی شدن احساسات و فروش معامله گران خواهد بود و احتمالاً قیمت را تا ۵۰ دلار کاهش خواهد داد. چنین سقوط قیمتی شدیدی احتمالاً شروع رالی صعودی بعدی را به تاخیر خواهند انداخت.

تحلیل قیمت متیک (MATIC)

توکن متیک شبکه پالیگان در چند وقت اخیر در روندی صعودی قرار داشته است. در این مدت خریداران تلاش کرده‌اند تا قیمت را به اوج تاریخی ۲.۷۰ دلاری افزایش دهند اما ناتوان بوده‌اند؛ این نشان می‌دهد که فروشندگان در حال مقابله با رکوردشکنی دوباره متیک هستند.

با این حال، نکته مثبت این است که خریداران از کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای در محدوده ۱.۶۲ دلار برای خرید هرچه بیشتر استفاده کرده‌اند که نشان‌دهنده صعودی بودن احساسات پیرامون متیک است.

افزایش میانگین‌های متحرک و ورود شاخص قدرت نسبی به منطقه اشباع خرید نشان دهنده کمترین میزان مقاومت در مسیر پیش روی متیک است.

در صورتی که خریداران موفق شوند قیمت را از ۲.۷۰ فراتر ببرند، قیمت متیک می‌تواند در مرحله بعدی روند صعودی خود به ۳.۲۸ دلار برسد. در صورتی که قیمت بالاتر از این هدف بسته شود، رالی می‌تواند تا ۴ و نهایتاً ۴.۷۷ دلار گسترش یابد.

در سمت دیگر اما، در صورتی که قیمت از سطح کنونی یا بالاترین مقاومت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای کاهش یابد، قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای در محدوده ۱.۰۴ دلار کاهش یابد.

این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *