تقریبا ۵۵٪ از موجودی تتر را دو شرکت بزرگ خریداری کرده‌اند

تقریبا ۵۵٪ از موجودی تتر را دو شرکت بزرگ خریداری کرده‌اند

گزارش جدید در خصوص توزیع تتر نشان می‌دهد که دو شرکت آلامدا و کامبرلند بیش از ۵۰ درصد تمام موجودی تتر USDT را خریداری کرده‌اند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، طبق تحقیق جدید پروتوس (Protos) خبرگزاری مستقل حوزه رمزارز، این دو شرکت مسئول خرید دو سوم کل موجودی USDT از زمان عرضه آن تاکنون بوده‌اند.

این دو سازمان به اسامی Alameda Research و Cumberland Global تاکنون حداقل ۶۰.۳ میلیارد USDT از کل موجودی ۱۰۸.۵ میلیاردی این استیبل کوین را در حدفاصل سال ۲۰۱۴ الی ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ دریافت کرده‌اند.

بخش عمده‌ای از این موجودی، یعنی ۴۹.۲ میلیارد تتر که ۶۰ درصد کل موجودی تتر است، فقط در سال ۲۰۲۰ خریداری شده است.

نزدیک‌ترین رقیب‌ها به این دو شرکت از لحاظ خرید USDT از خزانه تتر که شامل بایننس، بیتفینکس، نکسو فایننس و سایر شرکت‌ها می‌شوند فقط چند صد میلیون دلار USDT دریافت کرده‌اند.

پیشتازی آلامدا ریسرچ

در بین این دو شرکت، آلامدا ریسرچ بیشترین موجودی تتر را دریافت کرده است. این شرکت که توسط سم بنکمن فراید در سن ۲۹ سالگی و در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است تاکنون ۳۶.۷ میلیارد USDT خریداری کرده که تقریبا یک سوم کل موجودی این استیبل کوین است. نکته جالب این است که ۳۱.۷ میلیارد USDT از این مقدار، در سال گذشته خریداری شده است.

آلامدا ریسرچ شرکت مادر صرافی محبوب FTX است و این پلتفرم معاملاتی از اقدام آلامدا، بیشترین نفع را برد.

طبق گزارش پروتوس، آلامدا تاکنون تقریبا ۳۰.۱ میلیارد تتر به FTX ارسال کرده که ۸۷ درصد کل خرید USDT توسط آلامدا است.

آلامدا هم‌چنین ۲.۱ میلیارد، ۱.۷ میلیارد و ۱۱۵ میلیون USDT به ترتیب به حساب‌های خود در بایننس، هیوبی و OKEx ارسال کرده است. ۷۰۵ میلیون USDT باقی مانده نیز به آدرس‌های غیرصرافی ارسال شد.

رتبه دوم در اختیار کامبرلند است

کامبرلند در سال ۲۰۱۴ به عنوان بخش معاملات رمزارز شرکت بزرگ DRW تاسیس شد. این شرکت تاکنون ۲۳.۷ میلیارد USDT دریافت کرده که ۱۷.۶ میلیارد از آن در سال گذشته خریداری کرده است.

از کل خرید USDT توسط کامبرلند، ۱۸.۷ میلیارد تتر به بایننس و ۱۳۱.۵ میلیون و ۹ میلیون به ترتیب به پولونیکس و بیتفینکس ارسال شد.

صرافی‌های هیوبی و OKEx مجموعا ۳۰ میلیون تتر از کامبرلند دریافت کرده‌اند. ۴.۹ میلیارد USDT باقی مانده نیز به آدرس‌های غیرصرافی ارسال شد.

رشد مستمر تتر

تتر به رشد چشمگیر خود ادامه داد و به ارزش بازار بیش از ۷۵ میلیارد دلاری رسید. این شرکت از اهمیت استیبل کوین خود در بازار کریپتو آگاه بوده. و اطمینان داد که از این رمزارز در ۱۴ بلاک چین مختلف نظیر اتریوم، سولانا و آوالانچ پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر USDT در رتبه چهارم برترین رمزارزهای بازار قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *