خوش‌بینی معامله‌گران به افزایش قیمت بیت کوین

خوش‌بینی معامله‌گران به افزایش قیمت بیت کوین

خرید ۷۰۰۲ بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین کمک کند، اما اطلاعات بازارهای مشتقه نیز نشان می‌دهد که معامله‌گران حرفه‌ای، خوش‌بین‌تر شده‌اند.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از کوین تلگراف، طبق معیارهای بازارهای مشتقه، افزایش قیمت ۴۷۰۰ دلاری بیت کوین در تاریخ ۲۹ نوامبر، مایه آرامش بسیار خوبی برای معامله‌گران بود، اما به نظر می‌رسد اذعان این موضوع زود باشد که بیت کوین به کف قیمت رسید.

افزایش قیمت بیت کوین تعجب‌برانگیز نبوده است زیرا فعلا ۱۵٪ کمتر از رکورد خود بر روی ۶۹,۰۰۰ دلار قرار دارد. ۱۵ روز پس از این دستاورد، بیت کوین پس از اصلاح ۲۲٪ به سطح حمایتی ۵۳,۵۰۰ دلار رسید.

بازگشت روند قیمتی در روز گذشته احتمالا به دلیل اعلام خبر از طرف مایکرواستراتژی مبنی بر این موضوع بود که روز دوشنبه، ۷۰۰۲ بیت کوین با میانگین قیمت ۵۹,۱۸۷ دلار خرید. مایکرواستراتژی سرمایه لازم برای خرید این مقدار بیت کوین را از فروش ۵۷۱,۰۰۱ سهم از تاریخ ۱ اکتبر الی ۲۹ نوامبر دارد که مجموعا معادل با ۴۱۴.۴ میلیون دلار بود.

اپراتور بازار بورس آلمان به اسم دویچه بورس (Deutsche Boerse)، فهرست کردن اوراق بیت کوین فیزیکی قابل معامله در بورس یا همان ETN شرکت اینوسکو را اعلام کرد. این محصولات جدید تحت نمادهای BTIC در بازار بورس دیجیتال Xetra معامله خواهند شد.

اطلاعات نشان می‌دهد که احساس معامله‌گران، خنثی و خوش‌بین است(افزایش قیمت بیت کوین)

به منظور شناخت اینکه معامله‌گران حرفه‌ای تا چه حد خوش‌بین یا بدبین هستند، باید نرخ مبنای بازار قراردادهای آتی را تحلیل کنیم. به این اندیکاتور، پرمیوم فیوچرز نیز گفته می‌شود و اختلاف بین قراردادهای آتی و بازار اسپات کنونی در صرافی‌های بزرگ را می‌سنجد.

قراردادهای آتی سه ماهه بیت کوین، ابزار مورد علاقه نهنگ‌ها و میزهای آربیتراژ هستند. اگرچه بازار مشتقه برای خرده معامله‌گران به دلیل تاریخ تسویه و انقضا و اختلاف قیمت با بازارهای اسپات پیچیده به نظر می‌رسد، اما مهم‌ترین مزیت آن، عدم نوسان فاندینگ ریت است.

قراردادهای آتی سه ماهه معمولا با پرمیوم سالانه ۵ الی ۱۵٪ معامله می‌شود که فرصت خوبی برای معاملات آربیتراژ است. با تاخیر در تسویه و انقضا، فروشندگان قیمت بالاتری را تقاضا می‌کنند و این موضوع به اختلاف قیمت منجر می‌شود.

به کف ۹٪ در تاریخ ۲۷ نوامبر توجه کنید که قیمت بیت کوین به سطح حمایتی ۵۶,۵۰۰ دلار رسید. سپس، پس از روند صعودی روز دوشنبه و عبور قیمت به بالاتر از ۵۸,۰۰۰ دلار، این اندیکاتور به سطح سالم ۱۲٪ برگشت. حتی با وجود این نوسان، هنوز هیچگونه نشانه‌ای از هیجان وجود ندارد، اما با این حال نمی‌توان چند هفته اخیر را یک دوره نزولی در نظر گرفت.

بازارهای وام‌دهی دید بهتری از بازار ارائه می‌دهند

معاملات مارجین به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا رمزارز وام بگیرند و از آنها برای لوریج وضعیت‌های معاملاتی خود استفاده کنند و در نتیجه، سود خود را افزایش دهند. برای مثال، یک فرد می‌تواند با وام‌گیری تتر، بیت کوین بخرد و حضور خود در بازار را افزایش دهد. از طرف دیگر، با وام‌گیری بیت کوین نتها می‌توان برای فروش استقراضی یا شرط بندی روی کاهش قیمت آن استفاده کرد.

برخلاف قراردادهای آتی، بین فروش و خریدهای استقراضی لزوما توازنی برقرار نیست.

زیاد بودن نسبت وام‌دهی مارجین بیانگر آن است که بازار در وضعیت صعودی قرار دارد . در مقابل، اگر نسبت وام‌دهی کم باشد، بازار نزولی است.

معامله‌گران اخیرا بیت کوین بیشتری وام گرفتند، زیرا نسبت آن از ۲۱.۹ در تاریخ ۲۶ نوامبر به ۱۱.۳ در حال حاضر رسید. هرچند، اطلاعات کاملا به سمت روند صعودی متمایل است زیرا این اندیکاتور به مارجین بزرگی به سمت وام‌گیری استیبل کوین‌ها متمایل است.

با وجود افزایش ۹٪ قیمت بیت کوین از ۵۳,۴۰۰ دلار، اطلاعات بازار مشتقه هیچگونه هیجانی از جانب معامله‌گران حرفه‌ای نشان نمی‌دهد. برخلاف خرده معامله‌گران، این نهنگ‌های باتجربه از فومو اجتناب می‌کنند، هرچند اندیکاتور وام‌دهی مارجین، نشانه‌های خوش‌بینی بیش از حد را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد اخبار منتشر شده در خصوص سویه جدید ویروس کرونا، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داده باشد. مدیرعامل شرکت مودرنا از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های واکسن بیماری کویید-۱۹ اعلام کرد واکسن‌های کنونی در برابر اومیکرون، سویه جدید کرونا به مشکل می‌خورند و پیدا کردن واکسنی که بتواند Omicron را هدف قرار دهد ممکن است چندین ماه به طول انجامد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *