قیمت بیت کوین ( BTC ) برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۷ از ۱۷،۰۰۰ دلار فراتر رفت و روند صعودی فعلی خود را ادامه داد. این تجمع پس از آن رخ داد که BTC از سهمیه قبلی خارج شد ، که در ابتدا باعث نگرانی شد.

سه عامل به احتمال زیاد در ادامه روند تجمع مثر بودند: یک روند سهموی جدید ، انعطاف پذیری بالاتر از ۱۶۰۰۰ دلار و فشار فروش نهنگ های جذب کننده بیت کوین.

روند جدید سهموی

در ۱۶ نوامبر ، Cointelegraph گزارش داد که تحلیلگران دریافتند قیمت بیت کوین در زیر یک سهمی که مربوط به سپتامبر است فرو رفته است .

گرچه روند نگران کننده به نظر می رسید ، روندهای جدید سهموی می توانند در یک چرخه گاو نر دوباره ظاهر شوند. به همین ترتیب ، وقتی BTC به زیر سهمی سقوط کرد ، برخی از تحلیلگران گفتند که BTC می تواند روند صعودی جدیدی سهموی را تشکیل دهد.

به طور معمول ، وقتی بیت کوین از یک سهمی سقوط می کند و وارد یک چرخه خرس کوتاه مدت می شود ، قیمت به سرعت افت می کند و می تواند تا ۸۰٪ اصلاح شود. در مورد BTC در چند روز گذشته ، به طور پایدار بالای ۱۶۰۰۰ دلار باقی مانده است.

ثبات بیت کوین احتمال افت شدید در کوتاه مدت را کاهش داد و درنهایت BTC را به سمت صعود سوق داد.

تاب آوری بالای ۱۶۰۰۰ دلار کلیدی بود

حفظ ثبات بالاتر از ۱۶۰۰۰ دلار بیت کوین پس از افت اولیه به ۱۵،۸۰۰ دلار در ۱۶ نوامبر ، مهمترین روند صعود بود.

روایت شدیدی برای بیت کوین وجود داشت تا شاهد اصلاح عمیق کوتاه مدت باشد. به عنوان مثال ، طلا افت کرد ، زیرا نتایج آزمایش واکسن Moderna مثبت بود. به دلیل سفارشات داخلی ، BTC سطح مقاومت زیادی را در ۱۷۰۰۰ دلار مشاهده کرد و آن را به یک منطقه دشوار برای عبور از گذشته تبدیل کرد.

با این حال ، حرکت بیت کوین برای جلوگیری از یک تجمع گسترده بسیار ساده بود. هنگامی که BTC به دنبال شکست اولیه سهمیه ثبات نشان می داد ، معامله گران گفتند که الگوی فنی خوش بینانه است.

روندهایی که معمولاً در دوره های گاو نر به وجود می آیند نیز شروع به نشان دادن می کنند. طبق اطلاعات شرکت تحلیلی Intotheblock ، ۹۹٪ آدرس های موجود در بیت کوین سودآور هستند. شرکت گفت:

“تقریباً ۹۹٪ از آدرس هایی که در حال حاضر BTC دارند سود کسب می کنند. فقط ۱۶۴٫۱۱ هزار آدرس وجود دارد که ۴۴٫۹۱ هزار BTC خریده اند و هنوز هم پول ندارند. ممکن است به زودی سودآوری ۱۰۰ درصدی را برای هر صاحب بیت کوین تجربه کنیم. “

برخی ممکن است استدلال کنند که این معیار نشان می دهد بسیاری از سرمایه گذاران می توانند سود کسب کنند و بنابراین یک بازپرداخت ایجاد کنند. اما ، همانطور که بلومبرگ گزارش داد ، این رالی از نظر مشارکت جریان اصلی بیشتر ساکت بوده است ، که باعث می شود یک افزایش سود ناگهانی سود کم شود.

بیت کوین فشار فروش نهنگ را دریغ کرد

در طول ماه نوامبر ، Cointelegraph گزارش داد که نهنگ ها و معدنچیان مقادیر زیادی بیت کوین می فروشند . این بدان معنی است که فشار فروش قابل توجهی در ماه گذشته بر بیت کوین وارد شده است.

با این وجود قیمت بیت کوین با وجود فشار فروش زیادی که نهنگ ها بر آن وارد کرده اند هنوز به ۱۷۰۰۰ دلار رسیده است.

در تاریخ ۱۵ نوامبر ، Cointelegraph همچنین گزارش داد که یک نهنگ بیت کوین ۱۰۰ میلیارد دلاری را توسط Bybit کوتاه یا فروخته است .

در آن زمان ، قیمت بیت کوین چیزی کمتر از ۱۶۰۰۰ دلار یعنی حدود ۱۵۹۰۰ دلار معامله می شد. افزایش اخیر قیمت به بالای ۱۷۰۰۰ دلار نشان می دهد که در چند روز گذشته بسیاری از نهنگ ها یا سفارشات کوتاه فشرده شده اند.

ترکیبی از انعطاف پذیری بیت کوین ، ایجاد یک روند سهموی بالقوه جدید و فشار نهنگ در BTC ، چشم انداز میان مدت BTC را خوشبین می کند.