رکوردشکنی قیمت لونا همزمان با اضافه‌شدن UST به بازار صرافی‌ها

رکوردشکنی قیمت لونا همزمان با اضافه‌شدن UST به بازار صرافی‌ها

قیمت لونا (LUNA)، ارز دیجیتال اصلی شبکه تِرا (Terra)، روز گذشته از ۱۰۰ دلار عبور کرد و به اوج تاریخی خود رسید. استقبال صرافی‌های مطرح از استیبل کوین غیرمتمرکز این شبکه، یکی از دلایل اصلی جهش قیمت در روزهای اخیر است.

به گزارش کریپتو اسلیت، رشد روزافزون اکوسیستم تِرا در پاییز امسال، روز گذشته به اوج خود رسید و لونا، ارز دیجیتال بومی این شبکه، توانست بالاترین قیمت تاریخ خود، یعنی ۱۰۰ دلار را تجربه کند.

استقبال از UST، استیبل کوین بومی شبکه ترا و اضافه‌شدن به بازار صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال، باعث شد تا روند صعودی لونا هم تقویت شود.

ترا مدتی است که نام خود را میان پروژه‌های فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مطرح کرد، با این حال این شبکه به‌تازگی توانست به تمام بخش‌های بازار ارز دیجیتال نفوذ کند و توجه سرمایه‌گذاران خرد را نیز به خود جلب کند. لونا تنها در ماه دسامبر (آذر) بیش از ۷۸ درصد افزایش قیمت داشته است. این ارز دیجیتال توانست پس از تثبیت در محدوده ۵۶ دلاری در اواخر نوامبر (آبان)، روز گذشته به اوج تاریخی خود در ۱۰۰ دلار برسد. در هفته منتهی به کریسمس نیز قیمت رشدی ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

شبکه ترا(لونا)

افزایش قیمت‌ها، ارزش کل سرمایه قفل‌شده در شبکه ترا را به ۲۱ میلیارد دلار رساند. طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی دیفای لاما (DeFi Llama)، این رقم ترا را به بزرگترین اکوسیستم دیفای در جهان، پس از اتریوم تبدیل می‌کند. از این ۲۱ میلیارد دلار، ۳ میلیارد دلار تنها در عرض دو روز و بین ۲۲ تا ۲۴ دسامبر (۱ تا ۳ دی) به رقم ارزش کل سرمایه‌های قفل‌شده در ترا اضافه شده است.

رشد بازار ترا فقط برای لونا مفید نبوده است. UST هم اوایل این هفته به نقطه عطف قابل‌توجهی رسید و از دای (DAI) به‌عنوان بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز بازار، پیشی گرفت. UST توانست با رسیدن به ارزش بازار ۹ میلیارد دلار، استیبل کوین اتریومی دای را از تاج‌و‌تخت دیرینه خود پایین بکشد.

بیشتر جهش‌های قیمتی این هفته تحت‌تأثیر اخبار مربوط به اضافه‌شدن UST به بازار برخی از صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال بوده است. در ۲۳ دسامبر (۲ دی)، هیوبی گلوبال (Huobi Global) اعلام کرد که UST را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد و یک روز پس از آن بایننس نیز همین تصمیم را گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *