شیبا اینو نسخه اولیه DAO خود را راه‌اندازی کرد

شیبا اینو نسخه اولیه DAO خود را راه‌اندازی کرد

هم‌زمان با داغ‌شدن بحث سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز ( DAO )  تیم توسعه شیبا اینو هم به‌دنبال راه‌اندازی یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز است. فاز اول این پروژه اکنون راه‌اندازی شد و هدف اصلی آن افزایش اختیارات جامعه این ارز دیجیتال است.

به گزارش کوین دسک، تیم توسعه شیبا اینو به‌تازگی اعلام کرده که نسخه اولیه سازمان خودگردان غیرمتمرکز یا دائو (DAO) خود را راه‌اندازی کرده است تا کاربران آن اختیار بیشتری داشته باشند و بتوانند درباره پروژه‌های مربوط به این ارز دیجیتال و جفت‌ارزهای صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ (ShibaSwap) تصمیم‌گیری کنند.

رقیب دوج کوین پروژه سازمان خودگردان غیرمتمرکز خود را که داگی دائو (Doggy Dao) نام دارد، به‌صورت مرحله به مرحله راه‌اندازی خواهد کرد. مرحله اول این پروژه تحت‌عنوان «DAO1» در چند روز آینده اجرا خواهد شد.

تیم توسعه شیبا اینو درباره فاز اول پروژه  DAO خود گفت:

[تمرکز DAO 1 روی این موضوع معطوف شده است که] به‌سرعت قدرت لازم را برای جامعه شیبا اینو فراهم کند تا اعضای آن بتوانند تصمیم بگیرند که کدام‌یک از پروژه‌ها و جفت‌ارزها می‌بایست در استخر تأمین نقدینگی صرافی شیبا سواپ (ShibaSwap WOOF Pools) حضور داشته باشند و پاداش‌های [صرافی] در قالب توکن بون (BONE) چطور باید بین اعضای جامعه توزیع شود.

در دائو شیبا اینو برای رأی‌گیری‌ها از توکنی به نام «tBONE» استفاده می‌شود. توکن tBONE یک قرارداد جدید استیکینگ (Staking) یا سهام‌گذاری است که قبل از شروع رأی‌گیری توکن‌های بون را برای مدت طولانی‌تری قفل می‌کند.

بعد از پایان راه‌اندازی فاز اول، شیبا اینو با بازخوردی که از اعضای جامعه خود دریافت کرد، نسخه جدیدتری از سازمان خودگردان غیرمتمرکز خود  تحت‌عنوان «DAO2» منتشر می کند. این نسخه  امکان می دهد تا اعضای جامعه شیبا اینو بتوانند پیشنهادهای عمومی خود برای بررسی یا بازبینی در اختیار تیم‌های چندامضایی و بریدها قرار دهند.

برای اینکه نهنگ‌ها نتوانند رأی‌گیری‌ها را کنترل کنند، نگهبانان پروژه یا ۶ مورد از ۹ کیف پول‌ها منتخب، حرف آخر را خواهند زد. هدف از چنین طرحی این است که همه مطمئن شوند هیچ‌کس نمی‌تواند اکوسیستم شیبا اینو را به بازی بگیرد.

در تاریخ ۲۲ دسامبر، بعد از اینکه نهنگ‌های شیبا اینو اقدام به خرید و افزایش موجودی خود کردند، قیمت این میم کوین هم افزایش یافت. در آن زمان تنها یک کیف پول نزدیک به ۱۳۴ میلیون دلار شیبا اینو خرید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *