قیمت بیت کوین همچنان در حال ریزش؛ قیمت بیت کوین به ۴۴۰۰۰ دلار می‌رسد؟

قیمت بیت کوین همچنان در حال ریزش؛ قیمت بیت کوین به ۴۴۰۰۰ دلار می‌رسد؟

قیمت بیت کوین کاهش جدیدی را تجربه کرد و به کمتر از سطح حمایتی ۵۰,۰۰۰ دلار رسید. بیت کوین در کوتاه‌مدت در خطر کاهش قیمت بیشتری به کمتر از ۴۷,۵۰۰ دلار است.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از newsbtc، علی‌رغم کاهش قیمت اخیر، قیمت این ارزدیجیتال به کمتر از الگوی ادامه روند نزولی با سطح حمایتی ۴۹,۲۰۰ دلار در نمودار ساعتی رسید. قیمت BTC حتی به کمتر از سطح حمایتی ۴۸,۵۰۰ دلار نیز دست یافت و نزدیک به سطح ۴۷,۲۰۰ دلار معامله شد.

کف قیمت نزدیک به ۴۷,۳۰۵ دلار ثبت شد و اکنون قیمت این رمزارز بدون نوسان است. قیمت بیت کوین در ادامه به کمتر از ۴۹,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته رسید. سطح مقاومتی اولیه نزدیک به ۴۸,۲۰۰ دلار است. اولین سطح مقاومتی مهم بر روی ۴۸,۵۰۰ دلار شکل گرفته است.

سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰٪ کاهش قیمت اخیر از ۵۲,۱۱۱ دلار به ۴۷,۳۰۵ دلار نزدیک به ۴۹,۷۰۰ دلار است که این سطح قیمت به عنوان سطح مقاومتی عمل می‌کند. عبور از سطح مقاومتی ۴۹,۸۰۰ دلار می‌تواند افزایش قیمت جدیدی را برای بیت کوین رقم بزند. سطح مقاومتی مهم بعدی برای گاوها می‌تواند ۵۱,۲۰۰ دلار باشد.

کاهش قیمت بیشتری در راه است؟

اگر قیمت بیت کوین نتواند به بالاتر از ۴۹,۲۰۰ دلار برسد، ممکن است به روند نزولی خود ادامه دهد. اولین سطح حمایتی بر روی ۴۷,۵۰۰ دلار قرار دارد. اولین سطح حمایتی مهم نیز بر روی ۴۷,۲۰۰ دلار شکل گرفته است.

کاهش قیمت به کمتر از ۴۷,۲۰۰ دلار می‌تواند قیمت بیت کوین را به سمت سطح حمایتی ۴۶,۵۰۰ هدایت کند. کاهش قیمت بیشتر احتمالا قیمت این رمزارز را به سطح حمایتی ۴۵,۵۰۰ دلار برساند.

اندیکاتورهای تکنیکال

اندیکاتور MACD ساعتی: اندیکاتور MACD به آرامی در حال کاهش سرعت در محدوده نزولی است.

اندیکاتور RSI ساعتی: اندیکاتور RSI کمتر از ۴۰ قرار دارد.

سطوح حمایتی مهم: ۴۷,۲۰۰ و ۴۶,۵۰۰ دلار.

سطوح مقاومتی مهم: ۴۸,۲۰۰، ۴۸,۸۰۰ و ۴۹,۸۰۰ دلار.

نوسانات بازار(قیمت بیت کوین)

قیمت بیت کوین در روز سه‌شنبه بیش از ۶ درصد کاهش یافت و به کمتر از ۴۸,۰۰۰ دلار رسید.

اگرچه حجم معاملات نقدی بیت کوین نسبت به روز گذشته تقریبا بدون تغییر بود، اما با نزدیک شدن به انقضای قرارداد های آپشن‌ یا اختیار ماهانه، شاهد نوسان شدید قیمت بودیم.

طبق اطلاعات Skew، مجموعا ۱۲۹,۸۰۰ قرارداد آپشن به ارزش بیش از ۶ میلیارد دلار در روز جمعه منقضی خواهد شد. طبق گزارش کوین‌دسک، اطلاعات نشان می‌دهند که بیت کوین در صدد پیشروی به سمت نقطه «حداکثر ضرر» برای خریداران قراردادهای آپشن است.

روند نوسان قیمت معمولا حاصل دستکاری بازار اسپات توسط فروشندگان آپشن‌ها و اکثرا معامله‌گران سازمانی است تا قیمت اسپات را به سمتی پیش ببرند که بیشترین تعداد قراردادهای باز آپشن‌ها منقضی شوند. این موضوع حداکثر ضرر را برای خریداران آپشن‌ها ایجاد می‌کند که به آن، نقطه «حداکثر درد» (max pain) می‌گویند. نقطه max pain برای انقضای آپشن‌های روز جمعه ۴۸,۰۰۰ دلار است.

احتمال کاهش قیمت به ۴۴۰۰۰ دلار

یکی از تحلیلگران معروف بازار به اسم Rekt Capital، تلاش بیت کوین در میانگین متحرک نمایی ۲۱ هفته‌ای را در نمودار زیر نشان داده است. نمودار هفتگی، شرایط دشواری که بیت کوین در عبور از اندیکاتورهای تکنیکال داشته است را نشان می‌دهد.

طبق گفته Rekt Capital، نوسان قیمت این ارز دیجیتال  همانند سناریویی است که در ماه می رخ داده است و طی آن، بیت کوین بین دو EMA بازار صعودی، چندین هفته بدون نوسان قیمت را تجربه کرد و قیمت این ارز دیجیتال به زودی به سطح ۴۴۰۰۰ دلار می‌رسد.

انتظار برای عبور از قیمت ۵۲,۰۰۰ دلار

یکی دیگر از تحلیلگران به اسم Don Alt، پیشنهاداتی ارائه داده است که معامله‌گران در روزها و هفته‌های آتی باید منتظر چه چیزی باشند.

وی گفت نکته خاصی برای بیت کوین وجود ندارد و در سطوح فعلی قیمت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. او اکنون منتظر عبور بیت کوین به بالاتر از اولین سطح مقاومتی قرمز رنگ در نمودار فوق، نزدیک به قیمت ۵۲,۰۰۰ دلار است.

وی گفت:

من امیدوارم قیمت به بالاتر از ۵۲,۰۰۰ دلار برسد. بالاتر از قیمت ۶۰,۰۰۰ دلار، بازار صعودی مجددا آغاز می‌شود. تا هنگامی که هر کدام از این دو مورد رخ دهند، بر روی چیزهای هیجان‌انگیزتر متمرکز می‌شوم.

کاهش قیمت بیت کوین همزمان با اوج گیری S&P 500

اسکات ملکر، تحلیلگر مطرح بازار در رابطه با روند اخیر بیت کوین در توییتی نوشت:

همه در سطوح مقاومتی خوش‌بین می‌شوند. قیمت هنوز بدون روند است و درجا می‌زند. هیچ چیز تغییر کرده است.

بیت کوین در مسیر صعود به ۵۲۰۰۰ دلار نتوانست به قله‌هایی که پیش‌تر آنها را فتح کرده بود، به ویژه سطح ۵۳۰۰۰ دلاری برسد و ارزش بازار خود را بار دیگر یک تریلیون دلاری کند.

در همین حال، پنتوشی، معامله‌گر مطرح در توییتی از احتمال سقوط بیت کوین به ۴۴۰۰۰ دلار خبر داد. علاوه بر این، تایم فریم‌های طولانی‌تر بیت کوین چشم‌انداز مشابهی را از قیمت نشان می‌دهند.

سقوط اخیر قیمت بیت کوین اما چندان هم تعجب برانگیز نبوده است چراکه بسیاری از تحلیگران چشم‌اندازی نزولی را برای این ارز متصور شده‌اند. ویلیام کلمنت، تحلیلگر مطرح معتقد است بیت کوین رفتاری مشابه با سال ۲۰۱۷ پس از به ثبت رسیدن بالاترین قیمت خود در آن سال را نشان خواهد داد. وی در توییتی در این رابطه نوشت:

روز قضاوت برای بیت کوین در راه است.

رشد شاخص S&P 500

در حالی که بیت کوین و بازار رمزارزها به رنگ قرمز درآمده‌اند، شاخص S&P 500 به ۶۹مین رکورد خود در سال جاری رسید. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند علی‌رغم ثبت این رکورد، این شاخص همچنان نسبت به اوج تاریخی خود ضعیف عمل کرده است.

انتظار می‌رود در طول سال ۲۰۲۲، فدرال رزرو آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل دادن به جو و احساسات پیرامون بازار بیت کوین در سال آتی داشته باشد. در همین حال، بیت کوین اکنون با نقدینگی پایین و نوسانات بالا دست و پنجه نرم می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *