ممنوعیت فعالیت ماینرها(استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال) تمدید شد

ممنوعیت فعالیت ماینرها(استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال) تمدید شد

سیدمهدی نیازی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت، در نامه‌ای به علی رسولیان، رئیس هیئت‌عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اعلام کرد که به‌دلیل کمبود برق در کشور، فعالیت استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال(ماینرها) تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از راه پرداخت، استخراج کنندگان مجاز ارز دیجیتال(ماینرها) در ایران امیدوار بودند که بتوانند پس از ممنوعیت‌های استخراج تا پایان شهریور به کار خود در نیمه دوم سال ادامه دهند. اما حالا خبر می‌رسد که محدودیت‌ها ادامه دارد و به علت مشکلات کمبود برق، استخراج کنندگان کماکان نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

خرداد ماه امسال حسن روحانی، به دلیل کمبود انرژی و مدیریت قطعی‌های مکرر برق، فعالیت استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال را تا پایان شهریورماه ممنوع اعلام کرد. اما تداوم شرایط تاریخ مذکور را برای استخراج‌کنندگان مجاز تمدید کرد.

سیدمهدی نیازی(ئیس هیئت‌عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران)

در همین راستا سیدمهدی نیازی، در نامه‌ای به علی رسولیان، ممنوعیت فعالیت استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال را تا اطلاع ثانوی به‌دلیل مشکلات کمبود برق اعلام کرد. در این نامه همچنین تاکید شده است افرادی که در آستانه دریافت مجوز استخراج ارز دیجیتال هستند نیز فعلاً این فرایند متوقف می‌شود.

او همچنین در راستای حمایت از حقوق فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده خطاب به علی رسولیان (رئیس هیئت‌عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران)نوشت:

فعالان این حوزه به علت شرایط غیرارادی دچار محدودیت شدند. بنابراین لازم است تا زمان تعیین تکلیف فعالیت استخراج ارز دیجیتال، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها در امهال، نحوه پرداخت اقساط و وصول چک‌های بهره‌برداران از اعمال شرایط سخت‌گیرانه خودداری کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *