نظرسنجی ویتالیک بوترین: کدام ارز به‌جز اتریوم، پول اصلی جهان می‌شود؟

نظرسنجی ویتالیک بوترین: کدام ارز به‌جز اتریوم، پول اصلی جهان می‌شود؟

ویتالیک بوترین، خالق ارز دیجیتال اتریوم، اخیراً یک نظرسنجی در توییتر برگزار کرده و از دنبال‌کنندگان خود خواسته است تا بگویند به‌غیر از اتریوم کدام ارز دیجیتال یا پول رایج این شانس را دارد که تا ۱۲ سال دیگر به ارز اصلی جهان تبدیل شود. جالب اینجاست که در این نظرسنجی بیت کوین اول نشده است.

به گزارش کریپتو اسلیت، ویتالیک بوترین، در یک نظرسنجی غیرمنتظره توییتری، از اعضای جامعه اتریوم پرسید که می‌خواهند کدام ارز به‌جز اتریوم، در سال ۲۰۳۵ بر بازار تسلط داشته باشد.

او در توییتر خود نشت:

این یک نظرسنجی برای اعضای جامعه اتریوم است. تصور کنید که در سال ۲۰۳۵ از خواب بیدار می‌شوید و ۸۰ درصد از تمام تراکنش‌ها و پس‌اندازهای جهان با یک ارز انجام می‌شود. اگر این ارز اتریوم نباشد، ترجیح می‌دهید چه ارز دیگری باشد؟

در ابتدا کاردانو با در اختیار داشتن ۴۲ درصد آرا، پیشتاز این نظرسنجی بود؛ اما زمانی که تنها هشت ساعت به پایان نظرسنجی باقی مانده بود، بیت کوین خود را به جایگاه اول رساند. در نهایت، باز هم نتیجه تغییر کرد و در کمال تعجب، کاردانو جایگاه خود را از بیت کوین پس گرفت.

کدام ارز دیجیتال جانشین اتریوم می‌شود؟(نظرسنجی ویتالیک بوترین )

ویتالیک بوترین برای انجام این نظرسنجی، دو پست جداگانه در توییتر گذاشت و در هر کدام چهار گزینه قرار داد.

گزینه‌های اولین پست، بیت کوین، دلار، سولانا و کاردانو بودند. کل تعداد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، حدوداً نیم میلیون نفر بود و ۴۳ درصد از آنها به کاردانو رأی دادند. هرچند که بسیاری از افراد تصور می‌کردند بیت کوین رتبه اول را به‌دست می‌آورد، اما بزرگترین ارز دیجیتال جهان با کسب ۳۸ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت. سولانا و دلار هم به‌ترتیب با ۱۳ و ۶ درصد آرا در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

گزینه‌های نظرسنجی دوم ارزهای نه‌چندان مطرح بودند و مخاطبان غربی کمتر آنها را می‌شناختند. ترون، بایننس کوین، یوان چین و نئو (NEO) گزینه‌های این نظرسنجی را تشکیل می‌دادند.

در نظرسنجی دوم تعداد شرکت‌کننده‌ها تقریباً نصف شد اما بیش از نیمی از آنها (۵۱ درصد) به ترون رأی دادند. بایننس کوین با ۲۳ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت. نئو تنها با یک درصد کمتر از آن (۲۲ درصد) رتبه سوم را از آن خود کرد. در نهایت، یوان چین نیز با ۴ درصد آرا در رتبه آخر قرار گرفت.

اگرچه نظرسنجی‌های توییتری چندان دقیق نیستند، اما یکی از ویژگی‌های مشترک هر دو نظرسنجی بوترین این بود که ارزهای فیات در رتبه آخر قرار گرفتند.

نشریه وایرد در سال ۲۰۱۶ بوترین را فردی عجیب و مرموز خطاب کرده بود؛ دورانی که اتریوم برای اولین بار نام خود را به‌عنوان یک رقیب شایسته برای بیت کوین مطرح می‌کرد.

نکته قابل‌توجه این است که بوترین همواره بین نظرات گروه‌های مختلف شکاف ایجاد می‌کند. این نه‌تنها به‌ خاطر مهارت برنامه‌نویسی او نیست، بلکه بیشتر مربوطه به رفتار عجیب او در برخورد با مسائل اجتماعی است.

مایکل پرکلین (Michael Perklin)، مدیر بخش امنیتی شرکت لجر لبز (Ledger Labs) که ده سال است بوترین را می‌شناسد، با تعریف خاطره‌ای درباره رویکرد سنت‌گریزانه بوترین و مخالفت او با حضور دولت در اقتصاد صحبت کرد.

او در این باره گفته است:

یک‌بار او را در قطار حومه شهر دیدم و آن روز جوراب‌های لنگه‌به‌لنگه دخترانه پوشیده بود. همین آدم در حال ایجاد زیرساختی است که ساختارهای قدرت مهم‌ترین مراکز مالی جهان را به چالش می‌کشد.

هم‌زمان با انتشار نظرسنجی مذکور، بوترین از کاربران توییتر خواست عجیب‌ترین نقدی را که تا به حال از او شنیده‌اند، تعریف کنند. او برای شروع، چهار توییت را نشان داد که یکی از آنها درباره وزن او و سه توییت دیگر درباره شباهتش به موجودات فضایی، اعضای باندهای تبهکاری و تیراندازانی بود که در مدرسه‌ها هرج‌و‌مرج ایجاد می‌کنند.

اگر به شوخ‌طبعی و توانایی او برای شوخی‌کردن با شخص خودش دقت کنید، متوجه می‌شوید که پرسیدن چنین سؤالی، برای او اصلاً عجیب نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *