ویتالیک بوترین: دیفای در وایت پیپر اتریوم پیش‌بینی شده بود

ویتالیک بوترین: دیفای در وایت پیپر اتریوم پیش‌بینی شده بود

ویتالیک بوترین هم‌بنیانگذار اتریوم به بررسی پیش‌بینی‌هایی که در طول این سال‌ها انجام داد پرداخت. او به پیش بینی دیفای و جا ماندن NFT در وایت پیپر اتریوم اشاره کرد و بیت کوین کش را یک شکست نامید.

به نقل از کوین تلگراف، ویتالیک بوترین در یک رشته توییت با ذکر صحبت‌های قبلی خود، مجددا به بررسی هر موضوع پرداخت. وی هم‌چنان معتقد است که اینترنت پول (Internet of Money) نباید بیشتر از ۵ سنت در هر تراکنش هزینه داشته باشد. وی به ادامه یافتن اقدامات اتریوم برای بهبود قابلیت‌های مقیاس‌پذیری این بلاکچین نیز اشاره کرد.

بوترین در رشته توییتی به مقاله خود در تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۱۳ اشاره کرده که طی آن، مزایای مهم بیت کوین اعم از بین‌المللی بودن و مقاومت آن در برابر سانسور را برشمرده است. بوترین، پتانسیل بیت کوین در خصوص محافظت از قدرت خرید شهروندان کشورهایی نظیر ایران و آرژانتین را پیش‌بینی کرده بود.

هرچند وی با مشاهده انجام امور تجاری در آرژانتین با استفاده از تتر، به افزایش پذیرش استیبل کوین‌ها اشاره کرده بود. ویتالیک بوترین مجددا به بیان ایده‌های قبلی خود درباره تاثیرات منفی قانونگذاری بیت کوین پرداخت.

این کارآفرین هم‌چنان معتقد است که اینترنت پول نباید بیشتر از ۵ سنت در هر تراکنش هزینه داشته باشد. همچنین به ادامه داشتن اقدامات اتریوم برای بهبود قابلیت‌های مقیاس‌پذیری این بلاکچین نیز اشاره کرد.

ویتالیک بوترین همچنین به تقدیر از تیم توسعه اتریوم پرداخت و عنوان کرد آنها سادگی طراحی نهایی و راه نیل به آن را با ارزش می‌دانند. همچنین او به طراحی توسعه‌دهنده‌ای به نام دنک‌راد اشاره کرد و طراحی جدید شاردینگ او را مثال زد.

بوترین گفت من قبل از آنکه آلتکوین‌ها محبوب شوند، به آنها علاقه‌مند بودم.

وی این ادعا را با اشاره به مقاله‌ای عنوان کرد که سه نکته در آن بود:

زنجیره‌های مختلف برای اهداف متفاوت بهینه‌سازی می‌شوند، داشتن زنجیره‌های مختلف هزینه کمی دارد و در صورتی که تیم اصلی توسعه‌دهنده اشتباه کند باید یک گزینه جایگزین وجود داشته باشد.

از طرف دیگر، ویتالیک بوترین از پشتیبانی بیت کوین کش دست کشید و گفت که جامعه‌هایی که پیرامون شورش شکل می‌گیرند، حتی اگر دلیل خوبی داشته باشند، اغلب در بلندمدت دوران سختی خواهند داشت. وی افزود برای این جامعه‌ها، شجاعت بیشتر از قابلیت ارزش دارد و به جای آنکه برای پیشرفت با یکدیگر متحد شوند، پیرامون مقاومت در مقابل یک موضوع متحد می‌شوند.

او در گذشته به تحسین بیت کوین کش پرداخت و عنوان کرد من بیتکوین کش را یک رقیب معتبر برای بیت کوین می‌دانم.

وی همچنین در خصوص پیش بینی‌های قبلی خود گفت:

بسیاری از پیش‌بینی‌های من نظیر دیفای درست بودند، هرچند مواردی نظیر ذخیره‌سازی و محاسبات تشویقی فایل هنوز محقق نشده‌اند. البته توکن‌های NFT را نیز کاملا فراموش کرده بودم.

ویتالیک بوترین سخنان خود را با حمایت از غریزه‌های خود پایان داد که به او کمک کرده است تا اشتباهات خود را اصلاح کند. بوترین گفت:

در خصوص فناوری، اغلب درباره ایده‌های انتزاعی و اولیه نظر درستی داشتم و باید بیشتر درباره مسائل توسعه نرم‌افزار یاد بگیرم.

در اوایل ماه دسامبر، بوترین چشم‌انداز خود برای نقشه راه امکان‌پذیر اتریوم ۲.۰ را اعلام کرد و سهام‌گذاری درجه دوم با منابع مورد نیاز کمتر را برای تایید بلاک‌های توزیع شد پیشنهاد داد.

به علاوه، وی ZK-SNARKS مقاوم در برابر کلاهبرداری را معرفی کرد که می‌توان از آن به عنوان جایگزین ارزانتر برای کاربران و به منظور بررسی صحت بلاک استفاده کرد. ویتالیک بوترین در این خصوص گفت:

با وجود این به‌روزرسانی‌ها، ما زنجیره‌ای داریم که تولید بلاک در آن هم‌چنان متمرکز است، اما تایید بلاک بدون نیاز به اعتماد و کاملا غیرمتمرکز انجام می‌شود. ویژگی مقاوم بودن این زنجیره در مقابل سانسور، از سانسور تولیدکنندگان بلاک جلوگیری می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *