یک آدرس اتریومی در لیست سیاه شرکت تتر با بیش از ۱ میلیون USDT

یک آدرس اتریومی در لیست سیاه شرکت تتر با بیش از ۱ میلیون USDT

شرکت تتر، صادر کننده استیبل کوین USDT، هفته گذشته آدرس اتریومی که حاوی بیش از یک میلیون USDT بود در لیست سیاه خود قرار داد. یکی از مقامات تتر در گفتگویی خبر از همکاری منظم این شرکت با قانون‌گذاران برای مسدود کردن آدرس‌ها داد.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از بلاک‌کریپتو، بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای، هفته گذشته بیش از یک میلیون دلار USDT مسدود شد. با توجه به اینکه این میزان متعلق به تنها یک آدرس بوده است، موجودی این کیف پول به میزان قابل توجهی بالا تلقی می‌شود. شرکت تتر در تاریخ ۳۰ دسامبر تابع AddedBlacklist را فراخوانی کرد و بدین شکل موجودی ارز دیجیتال تتر آن را مسدود نمود. اکنون نمی‌توان از این آدرس تترها را منتقل کرد.

هنوز مشخص نیست که این آدرس به چه کسی تعلق دارد. علاوه بر استیبل کوین تتر، آدرس مذکور توکن‌های بسیاری هولد می‌کند و هنوز آنها را به کیف پولی دیگر منتقل نکرده است.

سخنگوی تتر در گفتگویی اعلام کرد برای حفظ حریم خصوصی مشخصات مالک این کیف پول را فاش نخواهد کرد اما خاطرنشان کرد این شرکت به طور منظم با قانون‌گذاران و سازمان‌های مجری قانون در سراسر جهان، در رابطه با هر پرونده‌ای که در ارتباط با هک‌ و کلاهبرداری باشد، برای مسدود کردن آدرس‌ها همکاری می‌کند.

سخنگوی تتر در این رابطه گفت:

تتر توانسته است از طریق مسدود کردن آدرس‌ها، به بازیابی وجوهی که توسط هکرها به سرقت رفته است کمک نماید.

بر اساس آخرین داده‌ها، شرکت تتر روند مسدودسازی آدرس‌ها را از سال ۲۰۱۷ شروع کرد و تا به امروز بیش از ۵۰۰ آدرس در شبکه بلاکچینی اتریوم را مسدود کرده است.

جالب است بدانید تتر علاوه بر مکانیسم مسدودسازی، مکانیسمی با نام «بازیابی» دارد؛ این بدان معنی است که می‌تواند USDT ها را فریز کرده و در موارد خاص دوباره آنها را صادر نماید. به عنوان مثال، اگر کاربری تتر خود را به آدرس اشتباهی فرستاد، می‌تواند با مسدودسازی وجوه ارسالی به آدرس اشتباه، دوباره دارایی خود را پس بگیرد.

البته برای این آدرس یک میلیون دلاری قرار نیست مکانیسم بازیابی فعال شود و USDT ها مسدود باقی خواهند ماند. سخنگوی تتر گفت چنین مواردی به این خاطر است که آدرس مسدود خطایی مرتکب و یا در حال بررسی توسط یک سازمان مجری قانون است.

از این رو به کاربران ایرانی توصیه می‌شود به دلیل آنکه امکان مسدود شدن دارایی USDT در کیف پول کاربران وجود دارد و ایران جزو کشورهای تحت تحریم قرار دارد، در صورت نیاز از استیبل کوین دای برای نقل و انتقالات استفاده کنید و یا از یک ارز واسط به جای استیبل کوین‌ها استفاده کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *