۵ نکته مهم راجب قیمت بیت کوین که باید مد نظر داشت

۵ نکته مهم راجب قیمت بیت کوین که باید مد نظر داشت

پس از نگرانی‌هایی که در خصوص سویه جدید ویروس کرونا بازارهای مالی را دچار ریزش کرد، اکنون داده‌های جدیدی از سطوح مقاومتی و حمایتی بیت کوین بدست آمده و باید دید BTC به چه شکلی ماه نوامبر را به اتمام می‌رساند.

به گزارش ارزتلگراف و به نقل از کوین تلگراف، با آغاز هفته جدید، بیت کوین توانست خود را به بالای سطح ۵۷,۰۰۰ دلار برگرداند. BTC با بستن کندل هفتگی خود در وضعیتی بهتر از آنچه که انتظار می‌رفت، هفته جاری را با قدرت آغاز کرد.

بزرگ‌ترین رمز ارز بازار با جبران عملکرد خود در هفته گذشته که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت، توانست شب گذشته از مرز ۵۷,۰۰۰ دلار عبور کند. شاید این عملکرد برای برخی عجیب باشد زیرا نگرانی‌های حول ویروس کرونا همچنان به قوت خود باقی است. در فاصله کمتر از دو روز تا بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین، عواملی که می‌توانند در این هفته بر قیمت این ارز دیجیتال تاثیر گذار باشند را بررسی می‌کنیم.

یکی از این ۵ نکته بازگشت قیمت این ارز دیجیتال به سطح ۵۷۰۰۰ دلار است. دیگر مورد مهم ظهور نوع جدید ویروس کرونا است که معامله‌گران را به یاد اوایل شیوع این ویروس می‌اندازد. همچنین نباید از عملکرد حمایت ۵۰،۰۰۰ دلاری غافل شد. دیگر عاملی که مورد توجه تحلیلگران کوین‌تلگراف قرار گرفت، شباهت رفتار قیمتی این ارز دیجیتال با نمودار آن در سال ۲۰۱۷ و همچنین معاملات طلا در گذشته است. در نهایت باید همواره به احساسات کاربران در بازار رمز ارزها توجه داشته باشیم.

بازگشت بیت کوین

تنها ۳ روز پس از آنکه کندل روزانه بیت کوین ریزش ۶۰۰۰ دلاری را نشان می‌داد، اکنون بازیابی قیمت صورت گرفت. این در حالی است که کندل هفتگی آن در حوالی ۵۷,۳۰۰ دلار بسته شد و مانع از رقم خوردن پایین‌ترین قیمت هفتگی بیت کوین در ۲ ماه گذشته شده است.

معامله‌گر معروف به نام رکت کپیتال (Rekt Capital) در تحلیل جدید خود عنوان کرده است میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۱ هفته‌ای بیت کوین در قیمت ۵۲,۵۰۰ دلار حمایتی را ایجاد کرده است.

واکنش این ارزدیجیتال به میانگین متحرک نمایی ۲۱ هفته‌ای خود بسیار قوی بود.

این ارز دیجیتال در شب گذشته به حداکثر قیمت ۵۸,۳۰۰ دلار رسید اما هنوز مقاومت مهمی مثل ۶۰,۰۰۰ دلار را پیش روی خود می‌بیند.

پس از از دست رفتن حمایت‌های اصلی، تمام تلاش‌های پیشین بیت کوین برای عبور از سقف کانال ایجاد شده با شکست مواجه است.

با افزایش قیمت BTC در شب گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه در صرافی‌ها لیکویید شد. شاخص فاندینگ ریت که در روز یکشنبه در محدوده نرمال به سر می‌برد شروع به افزایش کرده است که از خوش‌بینی در مورد بازگشت قیمت بیت کوین خبر می‌دهد.

به بیان رکت کپیتال تنها یک کندل روزانه سبز ۷٪ برای برداشتن تمام نگرانی‌ها درباره ریزش قیمت Bitcoin کافی است. او همچنین افزود پیشرفت مطلوبی برای بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین بالای ۵۸,۷۰۰ دلار در روز سه‌شنبه صورت گرفت.

تکرار اتفاقات ماه مارس ۲۰۲۰ و ظهور کرونا

بازارهای بزرگ انتظار دارند تا به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا، هفته جدید را نابسامان آغاز کنند.

پریا میسرا در مصاحبه با بلومبرگ در مقاله روز دوشنبه با توجه به تاثیر سویه جدید کرونا اذعان داشت:

دارایی‌های پر ریسک در حال حاضر با عدم قطعیت قیمت‌گذاری می‌شوند.

هفته گذشته نوسانات زیادی در بازار بیت کوین و آلتکوین‌ها وجود داشت. بازارهای آسیایی به نظر می‌رسد با ۱٪ تا ۲٪ افت کار خود را در هفته جدید شروع کنند.

با افزایش قیمت بیت کوین، نوسانات بزرگ در ساختار بازارها می‌تواند خوش‌بینی به روند جدید را از بین ببرد. گاوها امید دارند تا اتفاقات ماه مارس ۲۰۲۰ مجددا تکرار شود که با ظهور ویروس کرونا جرقه افزایش قیمت بیت کوین برای فتح قله‌های بالاتر زده شد.

با این وجود در هفته گذشته چهره‌های مطرحی بر خطرناک بودن اوضاع تاکید کردند. پیتر شف (Peter Schiff) در توییتی در روز جمعه اعلام کرد وجود ریسک کمتر در بیت کوین آن را به یک دارایی ایمن تبدیل نخواهد کرد و پیش بینی می‌شود در نهایت بیت کوین از هر آلتکوینی پر ریسک‌تر شود.

عملکرد قوی حمایت ۵۰،۰۰۰ دلاری مشابه حمایت ۳۰،۰۰۰ بود

داده‌ها از وجود فشار خرید گسترده‌ای خبر می‌دهند که قیمت را بالای ۵۰,۰۰۰ دلار نگه می‌دارد و شکست این سطح می‌تواند بسیاری از سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را دچار تردید کند. با توجه به حجم عظیم حمایت انجام شد این اتفاق بعید به نظر می‌رسد.

کاربری با نام مستعار متریال ساینتیست (Material Scientist) در توییتر خود نوشت:

این بزرگترین فشار خرید ایجاد شد از زمان قیمت ۳۰,۰۰۰ دلاری این ارز دیجیتال  است.

بنابرین اگر سطح ۵۰,۰۰۰ دلار را به مانند سطح ۳۰,۰۰۰ دلار در گذشته تشبیه کنیم، می‌توان گفت که اصلاحی که این‌بار از سقف تاریخی قیمت این ارز دیجیتال ایجاد شد، کوتاه‌ترین اصلاح آن (از سقف تاریخی) بوده است. بزرگ‌ترین اصلاح قیمت از اوج تاریخی نیز همان اصلاح ماه می ۲۰۲۱ است.

متریال ساینتیست در ادامه به یک نکته عجیب اشاره کرد. او معتقد است همان نهاد یا افرادی که امشب مسئول این حمایت خارق‌العاده بودند، در آینده و در قیمت ۷۰،۰۰۰ دلار مسئول مقاومت شکل گرفت خواهند بود. وی اذعان داشت:

اساسا، بازیگران اصلی کل بازار را در اختیار دارند.

بنابرین ۷۰,۰۰۰ دلار نقطه تمرکز اصلی برای گاوها قبل از پایان ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

۳ همبستگی مهم قیمت بیت کوین

چند هفته پیش‌روی بیت کوین بسیار مهم خواهد بود زیرا نشان دهنده وجود یا عدم وجود همبستگی‌های قیمت این ارز دیجیتال است.

تحلیلگر مطرحی با نام تک دیو (TechDev) در توییتر به مقایسه بیت کوین با طلا در سال ۱۹۷۰ پرداخت و از شباهت‌های بین نوسانات قیمتی آن‌ها پرده برداشت. به نمودار زیر دقت کنید. نمودار آبی رنگ متعلق به بیت کوین و نمودار زرد متعلق به طلا است.

تک دیو معتقد است مطابق این مقایسه باید تا اواسط فوریه (اسفند) سال ۲۰۲۲ قیمت بیت کوین به ۲۸۰,۰۰۰ دلار رسیده باشد.

تنها ماه‌های دسامبر و ژانویه برای تطابق با قیمت طلا می‌توانند تعیین‌کننده باشند.

برای اینکه اعتبار این پیش بینی از بین نرود، قیمت این ارز دیجیتال در ماه دسامبر باید در محدوده ۷۰,۰۰۰ و ۱۱۰,۰۰۰ دلار باشد. البته میزان خارج شدن نمودار آبی رنگ از مسیر منحنی زرد رنگ (از ماه سپتامبر تاکنون) احتمال خارج شدن مجدد از روند این مدل را افزایش می‌دهد.

به غیر از همبستگی بالا دو مدل همبستگی دیگر بیت کوین وجود دارد که با قیمت خود بیت کوین در سال ۲۰۱۷ این همبستگی به وجود می‌آید. مطابق با یکی از مدل‌ها در اواسط دسامبر قیمت بیت کوین باید به ۱۵۰,۰۰۰ دلار برسد و مدل دیگر قیمت ۲۲۵,۰۰۰ دلاری را برای این ارزدیجیتال در اواسط فوریه متصور می‌شود.

او در پاسخ به توییت رائول پال عنوان داشت که هفته‌های آینده برای بررسی اعتبار ۳ مدل همبستگی قیمت بیت کوین بسیار حیاتی خواهند بود.

بیت کوین ماه را چگونه تمام خواهد کرد؟

این سوال برای طرفداران این ارز دیجیتال جذاب‌ترین سوال سال است. با این حال اکنون تقریبا همه به این باور رسیده‌اند که چرخه گاوی بازار برای آنکه به بلوغ برسد به زمان بیشتری نیاز دارد.

علیرغم آن، خوش‌بینی زیادی نسبت به آینده این رمز ارز در کوتاه مدت وجود دارد. بر اساس نتایج نظرسنجی که صفحه توییتر Bitcoin به راه انداخت، اکثریت کاربران (۳۵٪) پایان ماه نوامبر را همراه با رد شدن قیمت این ارز دیجیتال از ۶۰,۰۰۰ دلار می‌دانند. ۲۵٪ از کاربران نیز قیمت بین ۵۵,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ را برای بیت کوین متصور شده‌اند.

اگر به تاریخ یک سال قبل برگردیم، می‌بینیم که این ارزدیجیتال مسیر بسیار خوبی را طی کرده است. در آن زمان این ارز دیجیتال به قیمت ۱۶،۵۰۰ دلار معامله می‌شد و اتفاقا فشار فروشی نیز در آن زمان وجود داشت. در این خصوص بنیامین کوون (Benjamin Cowen) تحلیلگر مطرح در توییتر خود نوشت :

قیمت این ارزدیجیتال یک‌سال پیش ۱۷,۰۰۰ دلار بود. جنگل را به خاطر چند درخت از دست ندهید!

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که در حال حاضر شاخص ترس و طمع بیت کوین روی عدد ۳۳ (ترس) قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *